Erik van Boekel

Hoi allemaal,

Ik ben Erik van Boekel een ondernemer die software maakt voor elektrische auto's om slim te laden.

Ik rij zelf regelmatig met een Skoda Enyaq en alle toekomstige elektrische modellen :) :). Ik heb de luxe om samen met mijn collega's structureel elektrische voertuigen en laadpalen te (moeten/mogen) testen voor ons bedrijf, wat echt heel leuk is.

Mijn familie heeft van alle auto's de Enyaq als beste voertuig gekozen, stom feitje: onder andere vanwege de makkelijke zon verduistering achterin en de uitstraling van het interieur.... :arghh: Zelf ben ik erg te spreken over het rijden en navigeren van de Enyaq ik vond dat een stuk beter dan de Audi eTron Q4 en ID4. Ik sluit dus niet uit dat ie hier vaker komt :).

Voordat ik mijn eigen bedrijf ben begonnen heb ik 2 jaar gewerkt bij een dochter onderneming van PON ook op het gebied van laadpalen en laadpassen en veel mogen meemaken met de verschillende VAG / MEB voertuigen. Vanuit mijn werk en passie (EV's en energie) zou ik het leuk vinden als ik op dit forum mijn kennis en ervaring mag delen.

Cordoba

Forumguru
Welkom Erik, misschien is het interessant om eens een topic te maken waar je in schrijft wat er aan slimme opties aan dat slimme laden zit, kan zo'n systeem bijvoorbeeld rekening houden met bijvoorbeeld de uren dat een daltarief geldt, en kan het die gegevens ook nog combineren met bijvoorbeeld de uren dat stroom van zonnepanelen beschikbaar is (en dat voorspellen op basis van tijd van het jaar, locatie en zonsverwachting).

Bovenaan Onderaan