Eravringen Van den Akker in Veghel / Helmond

nomad

Senior Member
Zijn er hier leden die hun auto hier in onderhoud hebben ?

Hoe is de verkoop/service ?
 

higgy

Forumguru
Ben helemaal in het begin een keer op zaterdag prima geholpen (er brandde een lampje dat niet hoorde te branden). Auto aan de VAS, lamp gereset en geen probleem meer mee gehad.
Moet wel zeggen dat het pandje dat ze in Helmond hebben plus het gecombineerde dealerschap (Skoda/Honda) op mij wel een beetje de indruk maakt dat Skoda 'erbij hangt'.
Is, als ik eerlijk ben, waarschijnlijk mijn te subjectieve waarneming.
 

octofreak

Actief lid
Voor de derde keer mijn skoda hier besteld. Ook vergeleken met dealers in de omgeving. Maar service, klantvriendelijkheid etc is top.
Zolang het skoda blijft blijf ik hier!
 

nerv

Nieuw lid
Ik ben vandaag bij GvdAkker in Helmond (http://www.gvandenakker.nl/skoda/) weer keurig geholpen voor de 60K+APK beurt van mijn lease-O2.

Bij het telefonisch maken van je afspraak wordt meteen gevraagd 'of er nog iets scheelt'. Je kunt hier je gal spuiten en alles wat mogelijkerwijs op te lossen valt, komt op het werkbriefje van de monteur. Zo heb ik nu anticarjacking aan staan en is dit probleem verholpen: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=7918

Op het moment dat je auto klaar is, krijg je meteen een telefoontje/voicemail met eventuele bijzonderheden. Dit doen ze ook als ze weten dat je 'm pas om 1700+h komt ophalen.

Je sleutel ligt niet ergens op een balie maar hangt netjes in een kluisje wat je als klant niet kunt zien.

De werkplaats is schoon, de monteurs vriendelijk en de koffie te drinken.

Auto's die klaar zijn, worden 'met de kont' ingeparkeerd zodat je er makkelijk mee weg kunt.

Als je het terrein op komt rijden met een kapotte lamp hoef je eigenlijk al niks meer te vertellen.

Enfin, het klinkt misschien allemaal heel cliche maar je moet het wel allemaal maar even doen. Het is onderbewuste klantenbinding.

Dealer+autokeuze wordt voor mij heel makkelijk in juni 2010...

Bart.
 

vanliers

Nieuw lid
Ik ben hier (lokatie helmond) ter informatie geweest voor een skoda Yeti(was ook al bij 3 andere geweest).
Omdat ik geen lease rijder ben en iedere euro zelf moet betalen heb ik hem hier niet gekocht omdat net als bij verdaat in eindhoven de prijs in vergelijking met de twee andere gewoon te hoog was.
Of ze zaten niet op mijn inruil auto te wachten (was ook een skoda).

Had bij deze twee het gevoel dat ze meer gericht zijn op lease rijders.
Ik hou er ook niet van als ze zeggen dat ik direkt moet beslissen anders konden ze het niet voor die prijs doen.

Maar mischien had ik net een verkeerde verkoper. Over de service kan ik verder niks zeggen
 

van_der_P

Senior Member
Ik hou er ook niet van als ze zeggen dat ik direkt moet beslissen anders konden ze het niet voor die prijs doen.
Dan hebben ze aan mij ook een verkeerde, dan vertrek ik en kom ik er nooit meer terug. Geen hand vol Skodadealers, maar een heel land vol.
 
Ik heb deze ervaring nooit gehad bij van den Akker. Inderdaad misschien net de verkeerde verkoper getroffen. Als ik ging onderhandelen ging ik meestal naar Paul Smulders, die luisterde goed naar mijn wensen en we kwamen er meestal wel uit.
Het onder druk zetten van een koop heb ik al bij veel bedrijven meegemaakt, vooral bij auto Daamen(nu autodrome Coolen) Volkswagen. De verkoper die we toen hadden zei letterlijk toen we nog even wilden kijken bij een ander merk dat hij zijn tijd aan ons aan het verdoen was geweest.
We zijn daarom ook niet meer terug geweest en vervolgens maar weer naar de Skodadealer gereden.
 

van_der_P

Senior Member
Er zijn van die verkopers die kennen de waarde van het geld niet meer.
Voor veel mensen is de aanschaf van een auto een flinke investering ( het is geen pakje boter, of een brood wat je koopt), daar houd en een goede verkoper rekening mee.
Als die verkoper zijn werk goed gegaan heeft, een nette inruilprijs heeft berekend komt de klant vanzelf terug.
Voor 'mijn' dealer ben ik 56 km onderweg, dat heb ik er graag voor over.
 
Het is vaak zo dat een verkoper liever 6 leaseauto's in 1 keer opschrijft dan echt moet werken om een particuliere klant binnen te halen en te houden. Aan deze klant is immers niet veel verdient. De particuliere rijder komt meestal 1 keer per jaar voor een beurt, een leaserijder veel meer.
 

Ridley

Forumguru
In 2003 mijn eerste Fabia gekocht bij Verdaat te Eindhoven, nergens over te klagen. In 2007 2! Fabia II HB's gekocht, weer geen klagen. In 2009 op zoek naar nw Combi werd ik niet zo fijn geholpen waardoor ik uiteindelijk in Helmond bij vd Akker terecht ben gekomen. Super service! Ik kan niet anders zeggen, zowel met Paul Smulders als met de andere verkopers als de werkplaats: alleen maar lof. Na een jaar binnen komen voor een beurt en ze kennen je nog bij naam (het zijn de kleine dingen die het doen). Ook mijn pa is inmiddels klant bij ze en ook hij super tevreden. ook ik blijf hier zolang ze Skoda verkopen. Mocht ik een nw lease auto bestellen (Nu Citroen Zee4 Picasso) gaat deze ook vandaar komen.
 

Harrynak63

Actief lid
Ik kom al jaren naar volle tevredenheid bij van den Akker.
Vriendelijk personeel, tijd voor een praatje. Van den Akker is al sinds jaar en dag Honda dealer, maar ik heb niet het gevoel dat Skoda er bij hangt zoals eerder gezegd. Wensen of klachten worden serieus genomen en niet op voorhand van tafel geveegd met vage argumenten zoals ik bij andere dealers heb meegemaakt.
Nieuwe Skoda is weer besteld dus ik blijf hier nog een aantal jaren hangen.
 

bobbl

Forumguru
Ben nooit bij vd Akker geweest, maar de SuperB die ik nu heb is er wel altijd in onderhoud geweest.
Dus voor ik hem kocht vd Akker gebelt over deze auto, netjes te woord gestaan, alle tijd en mij de hele onderhoudshistorie toe gestuurd, en als ik in de loop van de tijd nog vragen had mocht ik rustig bellen en vragen naar de chef werkplaats!
Dat ze deze moeite doen voor iemand die een ex auto van hun elders gaat kopen, getuigt van goede service en klantvriendelijkheid!
 
Bovenaan Onderaan