Er komt een nieuwe Skoda O3 rijder bij :)

Mugjuh

Donateur
Na bijna 3 jaar tijd voor de APK.

De garage belde net dat de schokbrekers voor lekken en dus vervangen moeten worden.
Ook worden de draagarmrubbers meteen even opnieuw gemonteerd, zodat er minder gekraak vanaf komt?

De nieuwe schokbrekers en nieuwe voorbanden geven toch weer een beter gevoel op de weg :jaja:

Ik hoorde alweer gekraak, na 1 dag :deuk:
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Dat kan inderdaad dat geluid/kraken verminderd wordt door nieuwe rubbers. Hoeveel km's heb je nu gereden?
 

Mugjuh

Donateur
En er heeft weer iemand zijn auto tegen mijn auto geparkeerd op een parkeerplaats :nailbiting:

Mooie deuk in rechter achterportier :cry:

Geen briefje gevonden :mad:
 

Mugjuh

Donateur
Ik ben alweer bijna 4 jaar lid van dit forum omdat ik een O3 uitgezocht had voor de lease.
Intussen is er een F1 bij gekomen prive.

Maar ik moet nu toch redelijk gaan nadenken over de opvolger van de O3 omdat lease op zijn einde loopt.
Dit zijn de opties in mijn hoofd.

1. Kodiaq, wat een beer van een wagen, 3e zitrij misschien wel practisch met jong gezin.
2. Model 3, lekker voordelig in de lease en electrisch. Alleen geen ruimte wonder(Skoda).
3. Kia ProCeed, ziet er lekker bruut uit en veel ruimte onder de achterklep(komt in de buurt van een Skoda).

Ik denk dat ik alle 3 ga proefrijden en eerst het hart en daarna de portemonee laat spreken :D

Maar omdat er een F1 voor de deur staat zal ik hier nog wel even blijven rond hangen ondanks hoe de keuze hier boven zal zijn.
 

CDK

Forumguru
De bips van de Proceed is afgekeken bij Porsche zo lijkt het, ziet er goed uit ook! De voorkant is niet mijn ding helaas. Ben benieuwd wat je van de Kodiaq en de Model 3 gaat vinden. Succes met het maken van je keuze.
 

Mugjuh

Donateur
Ondanks de daklijn gaat er nog 600L achterin, dus dat is weinig inleveren.

Maar de 30e even de beer 2 uurtjes testen.
Maar het levertijd gedoe bij VAG momenteel niet in hun voordeel.

Model3 proefrijden is niet mogelijk ivm grote vraag er naar, dus dat is wel een minpuntje van de Tesla om weloverwogen keuze te kunnen maken.
 

CDK

Forumguru
Vergis je niet in de levertijd van Aziatische auto’s!! Wanneer je opties gaat aanvinken en de auto met de opties en kleur van jouw keuze staat niet ergens op een grote parking reeds op je te wachten en je moet wachten op fabricage en verscheping kan je ook zomaar 9 tot 15 maanden duren voordat je de sleutels krijgt overhandigt ;) Van Honda en Hyundai bezitters heb ik dergelijke levertijden al voorbij horen komen namelijk :jaja:
 

VAG-man

Forumguru
Ziet er overdreven uit die Kia. Voor mij te druk.
In de beer heb je denk ik een meer ruimtelijk gevoel.
Is de Superb geen optie?

Succes met je keuze.
 

hendrik38

Forumguru
Achter beenruimte achterin de Kia is erg weinig. Zeker niet voor volwassenen. Vind de hoofdruimte ook te weinig in de Kia. Heb er ook in gezeten.V de rest wel dikke bak als je hem leuk aankleed.
 

Rallye

Forumguru
Tesla heeft een kleine kofferbak. Snelheidsweergave is digitaal links bovenin op het scherm, oftewel je moet naar rechtsonder kijken om het te zien, en dan zie je steeds verlopende cijfers. Geen HUD is echt een misser bij die auto. Design boven functie.

Nog afgezien van de andere nadelen van elektrisch natuurlijk....
 

Mugjuh

Donateur
Voor de kennis heb ik geen boekje nodig, hier op het forum komt al genoeg voorbij :lezen:

Dealer gaf 20 april aan als 1e optie voor levering, dus 6 maanden extra in de O3 rondrijden.
 

EdK

Forumguru
Voor de kennis heb ik geen boekje nodig, hier op het forum komt al genoeg voorbij
Straks niet lopen zeuren als je niet weet hoe je via het infotaiment scherm straks de ruitenwissers moet vervangen....
En dan ook niet kwaad worden als je als antwoord krijgt RTFM .....:pieker::jaja:
 
Bovenaan Onderaan