Epc melding

Jim1234

Nieuw lid
Dag allemaal.
Ik heb een Skoda Kamiq uit 01-2020 welke een EPC storing geeft. De dealer geeft aan dat Skoda hier mee bekend is en ze met een nieuwe update bezig zijn welke dit verhelpt.

wanneer de melding tevoorschijn komt is het net of de motor op 1 cilinder gaat draaien, tikkend geluid zegmaar. Rijden oid wordt onmogelijk. Bij uitschakelen en weer herstarten is het verholpen.
iemand hier ervaring mee en/of is het waar war de dealer zegt?

gr
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Ik zou even een andere dealer proberen, als je Googled op ‘Kamiq’ + ‘EPC’ komt er niet zo gek veel recents naar boven.
Met andere woorden: als het een bekend probleem was, zou er wel meer over te vinden zijn..!

Welke motorisatie heb je?
 

Alpha

Donateur
Hmmm dat is wel raar. Is dit nog de 115pk motor of heb je de 110pk?

Hier nog niet gehad overigens.
 

Jim1234

Nieuw lid
De 115 pk.

Ja misschien is het wel écht zo hoor, dat het in de software zit oid.
Wel erg vervelend want het kon wel maanden duren had de garage het over.
 

Cordoba

Forumguru
Hoewel het Vagconcern tegenwoordig een identieke motor in een ander model/merk vaak van andere software voorziet, kan het goed zijn, dat dit probleem misschien in de Kamiq zeer zeldzaam is, maar dat hetzelfde probleem in bijvoorbeeld een VW T-Cross wel vaker voorkomt. Het feit dat de dealer zegt dat het een bekend probleem is, en dat wij het hier geen van allen kennen, kan dus kloppen.

De auto's van het Vagconcern beginnen steeds meer op Windowscomputers uit de vorige eeuw te lijken: als ie het niet doet, moet je 'm uitzetten en opnieuw opstarten en dan kun je weer verder. ;)
 

Tees

Donateur
Hadden ze nog iets meer info over de oorzaak, ik mag hopen dat ze m uitgelezen hebben? Een foutcode zou al veel neer informatie geven. Want een EPC storing kan alles in de aandrijflijn zijn (staat voor Electronic Powertrain Control).
Een andere dealer proberen is zeker een goed idee, en maanden moeten wachten op een oplossing voor een (potentieel) vrij ernstig probleem is niet bepaald fijn.

P.S. Plaats ook even wat in de Meet en Greet, dat wordt door velen hier gewaardeerd!
 

Antera

Donateur
Ook wel benieuwd wat de storing is. EPC lijkt me niet de bedoeling dat die al brand en dat ze je er zo meer laten rijden. Beetje vreemd zeker met de klachten die jij dan ervaart als hij in storing valt.

Vag heeft het software technisch niet bepaald op orde dat is bekend maar dit...

Zou nog eens even ergens anders navraag doen.
 

Jim1234

Nieuw lid
De dealer zei dat het absoluut geen schade oid kan aanrichten. Misschien handig om te vermelden; het gebeurt alleen bij het opstarten van de auto, niet tijdens rijden.

Een andere dealer is natuurlijk mogelijk echter is in mijn omgeving(Den Helder) volledig bezet met Broekhuis(officiële Skoda dealer) garages. Of zal de ene Broekhuis garage de andere niet zijn?
Andere Skoda garages zijn +-1 uur rijden

Wat een gezeik dit zeg, koop je een nagenoeg nieuwe auto heb je dit..

gr
 

Lowietje72

Senior Member
De Broekhuis garages bij jou in de omgeving zijn de oude Martin Schilder filialen. Wat je zou kunnen proberen is de garages in Zwaag, Purmerend of Koog aan de Zaan. Dit zijn oude Heron garages. Misschien dat die net even anders te werk gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Bovenaan Onderaan