EPC foutmelding

Naudje32

Actief lid
Ik doe het wel, met name als ik met de caravan onderweg ben, of hard heb gereden.
Misschien niet nodig, maar het komt de levensduur in ieder geval wel ten goede…
precies dat.:giggle: na intensive ritten, wordt nog steeds ook met de huidige generatie, aangeraden om na te laten draaien zodat de olie nog tijd heeft om het af te koelen. en niet dat de olie daar gaat koken door abrupte stop. nogmaals het wordt voor de levensduur in dat soort situaties nog steeds aanbevolen, ondanks wat anderen zeggen. korte ritten van A naar B, is idd niet noodzakelijk zeker als je rustig hebt gereden.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Dat heeft niemand (incl mijzelf) hier ook gezegd, dat lijkt mij een prima advies. Maar voor mij geldt dat die situaties vrijwel uitsluitend in de vakanties met zware bepakking en/of in de bergen voorkomen. En ik denk dat dat voor een zeer groot deel van de bestuurders geldt.

PizzaPieter

Donateur
Is het niet het belangrijkste als je stopt langs de snelweg.

130u, in halve minuut sta je stil bij pomp of parkeerplaats, turbo draait nog keisnel, motor uit, olietoevoer stopt?

Voor de meesten van ons, verwacht ik, wonen we niet op 30 seconden van een afrit of langs een provinciale weg, maar moeten we nog zachtjes door de woonwijk eer we thuis zijn

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan