Beste mede-Enyaq rijders,
Ik ben benieuwd of iemand dit herkend of eerder heeft meegemaakt. Gisterochtend (zaterdag) rond 07:30 uur is er iets geks gebeurd met mijn Enyaq iV 60 uit januari 2023.
De auto was ingesteld op voorverwarmen aan de lader (Zaptec Go). Precies op het moment dat de cyclus eindigde (07:30), klapte bij mij thuis de hoofdzekering eruit. Sindsdien laadt de auto via AC (thuis en publiek) nog maar op 1 fase (max 2,3 - 3,0 kW) in plaats van de gebruikelijke 11 kW.
Wat ik al heb uitgesloten:
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik ben benieuwd of iemand dit herkend of eerder heeft meegemaakt. Gisterochtend (zaterdag) rond 07:30 uur is er iets geks gebeurd met mijn Enyaq iV 60 uit januari 2023.
De auto was ingesteld op voorverwarmen aan de lader (Zaptec Go). Precies op het moment dat de cyclus eindigde (07:30), klapte bij mij thuis de hoofdzekering eruit. Sindsdien laadt de auto via AC (thuis en publiek) nog maar op 1 fase (max 2,3 - 3,0 kW) in plaats van de gebruikelijke 11 kW.
Wat ik al heb uitgesloten:
- De kabel: Getest met mijn eigen gele kabel én een 3-fase kabel van een collega. Bij beide kabels blijft hij op 2,3 kW hangen.
- De laadpaal: Getest op mijn eigen Zaptec én een publieke paal. De Zaptec-app laat zien dat Fase 2 en 3 op 0A blijven staan, terwijl er wel gewoon 233V spanning op staat.
- De accu: Snelladen (DC) bij Fastned werkt gelukkig nog wel op vol vermogen.
- Meldingen: Opvallend genoeg geeft de auto geen enkele foutmelding op het dashboard of in de app. Hij doet net of er niets aan de hand is, maar "ziet" de andere twee fasen simpelweg niet meer.
Alvast bedankt voor het meedenken!