zoek en vind .... (heb even mijn goede vriend chatgpt op het net laten zoeken naar aandachtspunten)
1. Accu en actieradius : Voor dagelijks gebruik is de 62 kWh-accu vaak voldoende. Voor langere ritten of frequente snelwegritten is de 82 kWh-accu aan te raden.
2. Laadmogelijkheden: Een
warmtepomp is niet standaard en wordt sterk aanbevolen voor efficiënter energieverbruik, vooral in koudere maanden.
3. Infotainmentsysteem en software: Hoewel het systeem veel mogelijkheden biedt, ervaren sommige gebruikers dat het
niet altijd even intuïtief is en dat er soms
vertragingen optreden. Škoda biedt
regelmatige software-updates aan via de MyŠkoda-app, maar sommige gebruikers hebben aangegeven dat bepaalde problemen pas na meerdere updates werden opgelost.
4. Rijcomfort en prestaties:
5. Betrouwbaarheid en garantie
- Škoda biedt twee jaar fabrieksgarantie op de Enyaq, met uitzondering van de hoogvolt-accu, die acht jaar of maximaal 160.000 km garantie heeft. ed.nl
- Sommige gebruikers hebben aangegeven dat ze meerdere keren terug naar de garage moesten voor software-updates of hardwareproblemen.
7. Aanbevelingen bij aankoop
- Proefrit maken: Ervaar zelf het rijcomfort en de functionaliteit van het infotainmentsysteem.reddit.com+6leaseplan.com+6poncenter.nl+6
- Opties overwegen: Denk na over de meerprijs van snelladen en warmtepomp, afhankelijk van jouw gebruikspatroon.
- Softwareversie controleren: Informeer bij de dealer naar de huidige softwareversie en eventuele geplande updates.skoda.nl
- Garantievoorwaarden begrijpen: Wees op de hoogte van de garantievoorwaarden en wat wel en niet gedekt is.
zoek je nog wat aandachtspunten, mss ook mijn vriend eens aanspreken ....
Zelf geen Enyaq-rijder, maar een Tesla rijder. Ondanks de vele fratsen van Elon en het verschrikkelijke imago van Tesla op vandaag, zou ik niet zozeer voor een Enyaq gaan, maar voor een Model Y. Maar wie ben ik ...