Enyaq coupe RS

Het kan aan mij liggen, maar ik ben nog steeds niet mee in heel dat SUV-coupé-verhaal.
Dus los van het kleur (dat Rally-groen van de Fabia bijvoorbeeld oogt m.i. stukken frisser) en het geklungel rond het panodak, moet ik persoonlijk van het hele concept niet hebben.
Het is inderdaad ook een degradatie van het RS-label door dit te willen toepassen op modellen die in de basis helemaal niet als "sportief" zijn opgevat.
Het zal wellicht te maken hebben met de verhouding ontwikkelingskost - winstmarge dat men dit soort modellen uitbrengt, en voor het volgens mij meest populaire Skodamodel, de Octavia Combi, nog steeds geen volledig elektrisch alternatief kan bieden.
 

Tees

Donateur
Mee eens, voor mij hoeven SUV coupes ook niet. Maar ik ben dan ook een nogal praktisch ingesteld type: een SUV is lekker groot en ruim en heeft een hoge instap, en de helft daarvan doe je teniet door er een coupe van te maken. En een echte coupe is idealiter een soort GT: geschikt voor mooie sportieve ritten naar een mooie plek. Maar dat is dan weer in tegenspraak met een SUV.

Maar goed, er is een markt voor en ook nog eens eentje met goede winstmarges, dus waarom zouden ze t niet aanbieden?
 
Bovenaan Onderaan