Enyaq coupe RS

Captain Hook

Forumguru
En dan....net als bij de Fabia een opvouwbaar schermpje voor het panodak. Afknapper...

(zie bij 2.45 min}
Bijzonder idd. Designfoutje? Iemand een onderdeel vergeten in te plannen en op het laatste moment bedacht men die oplossing met het handmatige vouwschermpje?

Want zelfs mijn Roomster heeft een uitschuifbaar rolgordijn voor het panodak.

 

leon-cupra

Forumguru
Volgens mij is het pano dak gewoon veel te groot en te weinig plaats erachter om zo rolgordijn te installeren. Dus zo een dom netje, “probleem” opgelost en een stuk goedkoper.
Glazen panodak laten tinten probleem opgelost.
Dan doe je het grote voordeel van een panodak weg … licht. Met tinten maak je het terug een stuk donkerder. En lost ook het probleem niet op wanneer de zon vol in het aangezicht schijnt. Op zo een moment wil je wel het zonnescherm ervoor.
 

JeSko

Forumguru
Ja het is zowiezo een dom systeem dit, onbegrijpelijk, het hele doel en gemak van zo'n panorama dak word tenietgemaakt op deze manier, effe lekker openen en sluiten zit er niet in al rijdend. Of je passagier moet het doen, maar dat levert ook levensgevaarlijke taferelen op lijkt me.
 

Tuner111

Forumguru
Voor een mechanisch rol/schuifgordijn heb je geen chips nodig hoor.
Dat werkt, gewoon met de juiste hand/arm/hersen motoriek van de inzittenden ook prima. :jaja:
voor die motor aan te sturen heb je wel chips nodig he. anders kan die motor niet werken :)

wie doed dat nu nog manueel das zoooo 2021 :D
 

SuperBeeb

Forumguru
Net gekeken, wat ongelofelijk knullig zeg, vooral ook omdat 1 groot ding is. Met 3 losse elementen zou je er nog voor kunnen kiezen om bijv. alleen t voorste deel te gebruiken. Simply Stupid deze keer...
 

EdK

Forumguru
Tis gewoon een sonniboy tegen het pano dak aan .......
Maar die gast in dat filmpje is er ook wel echt één met 3 linkerhanden hoor ................tsjonge jonge...
 

Okki

Donateur
Volgens mij heeft de gewone Enyaq een panoramadak dat kleiner is, wel open kan en een rolhoes.

Vreemd dat ze de term panoramadak door elkaar gebruiken of ze nou open kunnen of niet.
 

JeSko

Forumguru
Bedenk wel; dat werkt gewoon altijd!
Ben ik blij dat in mijn 'ouderwetse', simpele & saaie Roomster het gewoon een mechanisch oprolgordijn is. Doet het gewoon, met of zonder chips. :jaja:

Werkt dat gordijn ook in fasen zoals de oprol afdekking van de kofferruimte? Bv dat je er een zachte tik op geeft en het gordijn "automatisch" naar een volgende stand verplaatst?
 

Captain Hook

Forumguru
@JeSko Zoveel fasen als ik zelf wil.

Je pakt gewoon de handgreep, verschuift het rolgordijn en het blijft staan als je niet meer schuift.
Hoe moeilijk kan het zijn? :koffie:
Daarvoor heb ik geen app met een slimfeun voor nodig, noch een volle accu, noch silicium chips... :D
 

marco_b

Forumguru
Vind het een erg mooie auto geworden. Dat zonnescherm is idd wel een dingetje. Maar moet eerlijk zeggen dat ik dat ding nog nooit heb gebruikt in mijn auto. Staat altijd open. Grote verschil: het dak kan ook daadwekelijk open.
 
Bovenaan Onderaan