Enyaq Apple CarPlay en bellen

RonEnYaq

Nieuw lid
Hi allemaal,
Sinds een paar dagen rijd ik met een nieuwe Enyaq Coupé Sportline. Allemaal dik in orde maar ik loop tegen een vraagstuk aan:
Ik gebruik ACP om te bellen en navigeren. Wanneer ik een telefoongesprek voer en ondertussen terugkeer naar Google Maps voor de navigatie, en vervolgens het gesprek wil beëindigen, zit er nergens een knop of functie om op te hangen.
Ik heb allerhande toetsen op het stuur ingedrukt maar er wordt niet opgehangen. Het enige dat ik nu kan doen is ophangen op mijn telefoon, maar dat moet niet nodig zijn lijkt mij.
in vorige auto’s (S60 en Focus) verscheen een ‘ophang’ symbool wat je met OK kon bevestigen of er zat een fysieke knop op het stuur om op te hangen.
Heeft iemand de Gouden Tip?
 
Hi Ron! Ik gebruik zelf dit: Druk links onderaan tijdens een gesprek net zolang op de 8 klein vierkantjes 1710183130414.png totdat je deze krijgt:
1710182911840.png . Druk nu daar op. Dan heb je je maps en telefoon naast elkaar. Dan kun je ook makkelijk muten, unmuten en ophangen.
 

RonEnYaq

Nieuw lid
Hi Matsier, die had ik nog niet bedacht. De werking van de schermindeling op zich is bekend, maar het praktisch nut is in dit geval wel duidelijk. Ik kom anders niet van bellers af of spreek voicemails in van een kwartier .
Dank je wel!
 
Bovenaan Onderaan