Enyaq 85 update, ineens niet meer

Ik was op vakantie in Kroatie. Iedere keer als ik de auto verliet kwam in het scherm te staan dat er een systeem update beschikbaar was. Installatie zou een uur duren.
Dat risico heb ik in het buitenland maar niet genomen, ik dacht dat die ik thuis wel.
Vannacht thuis gekomen, de update melding staat er nog steeds.
Daarstraks wilde ik de update uitvoeren, maar de melding is nu weg. Nog een paar keer geprobeerd, maar ik heb weer het standaard eind scherm.
Waar is mijn update?

Ik ben een stukje gaan rijden, toen kwam hij weer. Vreemd.
Afijn, het is een update om toekomstige over the air updates mogelijk te maken.
Hij is ondertussen geïnstalleerd

Gerco

Nieuw lid
Ik had hetzelfde, verscheen ook ineens weer. Was het de 5.2 naar 5.2 update? Ik zit eigenlijk enorm te wachten op 5.4 die inmiddels al voor de 4.x Enyaqs wordt uitgerold. Daarin zit bijv. de optie om snelheidswaarschuwing direct in het top menu te plaatsen zodat je die met 1 druk op de knop kunt uitschakelen. Ik vind het apart dat deze er al wel voor 4 is maar nog niet voor 5.2. Iemand hier al iets over vernomen?

Ik zit op 4.1 maar heb nog geen uitnodiging gekregen voor de update. Op tweakers al meerdere die de update naar 5.4 wel gehad hebben. Geen idee wat de gedachte achter het uitrolmoment is.

Voor mij zou de grootste winst zijn de auto op afstand open en dicht te kunnen doen.

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Nee @Mick dat is ouwerwets........en gaat te snel !!
Gaat tegenwoordig allemaal met de app, dus smartphone pakken de app opstarten paswoord invoeren en dan naar menu deuren openen en shittttttttttttttt doet niet........... waar zijn me sleutels..... :koffie:

Dat dus......:D

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ik kan me voorstellen dat je, wanneer je inmiddels al een stuk bij je auto vandaan bent, toch twijfelt of 'ie wel op slot staat.
Dan is het toch wel makkelijk om dat op grotere afstand te kunnen controleren en, indien nodig, te corrigeren.

EdK

Forumguru
Tsja @Peter-036 dan heb je lange armen nodig !!
Want blind uitgaan van wat een app weergeeft in de app ???
Wel dat doe ik dus niet, want als die nog open staat en de app geeft aan gesloten en hij word leeggeroofd dan kan het nog een leuk verzekeringsverhaal worden als er geen braakschade is..... :pieker:

Leuke is dat we aan de ene kant de Skoda (VAG) software vervloeken en aan de andere kant er evengoed blind vanuit gaan dat wat er in de app dan staat ook de juiste info is !!??

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ik heb een auto (geen Skoda meer) waar dat wel goed bij werkt @EdK
En voor wat er in de auto ligt reken ik sowieso niet op een uitkering van de verzekering.
Nu ligt er in mijn auto over het algemeen niets dat ik niet zou kunnen missen of vervangen.

EdK

Forumguru
Ik heb een auto (geen Skoda meer) waar dat wel goed bij werkt @EdK
Daar ben je 100% zeker van ?? Dus wat de app opgeeft daar ga je van uit ?? Je controleert het dus ook niet ??
Ook niet als je bv in binnenstad van één van onze grote steden zou staan ?

Mmmm, je hebt lef ............
Dus geen braakschade aan deuren/sloten en wel je interieur eruit gesloopt ............... succes bij de verzekering als ze er achter komen...

Bovenaan Onderaan