Ten eerste iedereen hartelijk bedankt voor het invullen!
Het project is een afstudeer opdracht en het doel is om de trekhaak te verbeteren en we wouden graag weten welke van onze ideeën het meeste aanslaat en welke we dus het beste kunnen uitwerken. De keuzes die jullie kregen waren dus ook ideeën die wij samen met mensen binnen Thule hadden bedacht en zelf zagen als kansrijk en interessant.
Ik zag een paar keer een elektrisch/wegklapbaar systeem langskomen; Thule heeft een wegklapbaar systeem in hun assortiment, maar het is jammer genoeg niet voor iedere auto beschikbaar. Dit komt omdat het best een prijzige oplossing is (al snel boven de 1000 euro) en dus meer gericht is op duurdere auto's als de bmw 5 serie.
RVS is natuurlijk een prachtig materiaal dat
bijna niet roest en er over een paar jaar nog goed uitziet. Maar zoals gezegd is de hardheid lager en zal het dus eerder slijten, daarnaast is het ook nog eens een stuk duurder dan gedompeld staal (en trekhaken zijn al niet goedkoop).
@
hemi24, het aansluiten van een trekhaak is vaak niet zo lastig en is in 1,5 - 2 uur gedaan. Maar de bekabeling kan echt een ramp zijn. Het is daarom goed om te zien dat het can-bus systeem steeds vaker door de achterkant van de auto gaat (dit scheelt de monteurs tijd en de klant dus kosten).