Enkele vragen

Waalko Kramer

Forumguru
Beste allen,

Ik heb afgelopen zaterdag een andere Fabia Combi gekocht van 2016.
Het gaat om een 1.2 TSI DSG7 Style Businessline pro.

Passen mijn huidige rubberen matten (voor, achter en kofferbak) van een Fabia Combi van 2012 ook in de nieuwe Fabia?

Klopt het dat dimlicht en grootlicht beiden H7 zijn?
Mistlampen/bochtrijverlichting H8?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 

TDI_DSG

Senior Member
Ik heb de kofferbakmat wel ''overgelegd''. Die past nagenoeg Van een Fabia II combi in een Fabia III combi. De vloermatten zul je opnieuw moeten aanschaffen.
 

Waalko Kramer

Forumguru
gefeliciteerd met de faab veel veilige en vooral leuke kilometers toegewenst en al plannen om er nog iets aan te veranderen?

In principe heeft de Faab alles wat ik al wilde hebben.
Panoramadak, 17 inch chubber-velgen, dab, navigatie, kessy en ga zo maar door.

Eventueel wat aanpassen via VCDS, anti-carjacking, gordelpiep eruit, needle-sweep en indien mogelijk spiegels inklapbaar.

Achterramen extra donker maken 5% lichtdoorlattendheid en eventueel een achtercamera monteren.
 

Cordoba

Forumguru
Anti-carjacking niet standaard geactiveerd? :lezen:
Volgens het boekje zijn er diverse soorten koplampunits, maar de mijne (dec. 2016) heeft projectorlampen met inderdaad dubbel H7. Mijn ervaring is dat de lichtopbrengst met name bij vochtige omstandigheden snel ondermaats is, mede doordat er veel vuil op de buitenkant van de lampunit blijft zitten, en zo dus het licht blokkeert. Ik heb het dimlicht vervangen door een paar Osram lampen met extra lichtopbrengst (ik dacht dat het 'intense blue' heet), dat geeft witter licht met duidelijk meer zicht onder slechte omstandigheden.
 

Cordoba

Forumguru
Welk bouwjaar @aiva tco adoks praat je over? Bij mij stond het standaard aan, maar menu van de Swing flink doorgespit, maar dat niet gevonden. (Andere zaken zoals de duur van CH/LH wel via scherm in te stellen en ook verschillend voor CH en LH als je dat wenst)
 

50tintenfaab

Senior Member
spiegels inklappen kan helaas niet, maar dingen zoals alarm aanzetten , piep uit van de gordel, needle sweep, pacecar knipperlicht ga zo maar door is wel mogelijk anders moet je eens kijken op wirer.sk

al met al kan je best heel wat leuks doen


en mocht het niet lukken gewoon roepen op het forum hiero, zijn heel veel fabia liefhebbers die elkaar willen helpen
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@aiva tco adoks Dan zal het verschil in het modeljaar zitten, die van mij is al modeljaar 2017 en elektronisch blijkt die op tal van punten te verschillen met 2015 en eerder.
 

EdK

Forumguru
Car Jacking kan ik ook in mijn amundsen navi aan/uit zetten
@Cordoba denk dat het eerder zit in punt of je wel of niet een amundsen hebt ingebouwd.
Maw type wagen en dus niet bouwjaar
 

Waalko Kramer

Forumguru
Anti-carjacking niet standaard geactiveerd? :lezen:
Volgens het boekje zijn er diverse soorten koplampunits, maar de mijne (dec. 2016) heeft projectorlampen met inderdaad dubbel H7. Mijn ervaring is dat de lichtopbrengst met name bij vochtige omstandigheden snel ondermaats is, mede doordat er veel vuil op de buitenkant van de lampunit blijft zitten, en zo dus het licht blokkeert. Ik heb het dimlicht vervangen door een paar Osram lampen met extra lichtopbrengst (ik dacht dat het 'intense blue' heet), dat geeft witter licht met duidelijk meer zicht onder slechte omstandigheden.

En is het vervangen van de lampen makkelijk? Of toch een klusje voor de dealer!
 

Cordoba

Forumguru
@Waalko Kramer Op zich is het wel te doen, maar het is vooral puzzelen hoe het zit, en dan lukt het wel met een beetje klooien (ligt er ook aan hoe erg je het vindt om zelf iets te doen aan de auto). Ik heb het op een avond in een verwarmde en goed verlichte detailruimte bij een kennis van mij gedaan, dat werkt deze tijd van het jaar toch iets prettiger.

Kort stappenplan:
- zorg voor de juiste lampjes
- parkeer de auto met de wielen maximaal ingestuurd
- zorg voor een zaklamp of iets dergelijks zodat je goed licht hebt op wat je moet doen
- pak het haakje bij het reservewiel dat ook bedoeld is om wieldoppen van een stalen velg te trekken
- iets boven/voor het voorwiel zit een ovaal kunststof 'deksel' waar bovenin een oogje aan zit, dit 'deksel' trek je met het haakje in het oogje uit het binnenspatbord
- vervolgens haal je de betreffende rubberdop (via de motorruimte) van de achterkant van de lampunit
- draai de stekker met lamp (zie instructie boekje), en trek de stekker met met lampje uit de unit
- trek het lampje van de stekker, en plaats het nieuwe lampje
- steek de stekker met het nieuwe lampje weer in de unit en draai 'm vast
- check de verlichting even
- zet de rubberdop weer achterop de lampunit
- plaats het ovale deksel terug in de modderkuip, en check of dit goed vast geklikt zit (als je te voorzichtig bent, zit ie maar half vast en verlies je 'm vroeg of laat).
SAM_6462.JPG SAM_6461.JPG
 

Waalko Kramer

Forumguru
@Waalko Kramer Op zich is het wel te doen, maar het is vooral puzzelen hoe het zit, en dan lukt het wel met een beetje klooien (ligt er ook aan hoe erg je het vindt om zelf iets te doen aan de auto). Ik heb het op een avond in een verwarmde en goed verlichte detailruimte bij een kennis van mij gedaan, dat werkt deze tijd van het jaar toch iets prettiger.

Kort stappenplan:
- zorg voor de juiste lampjes
- parkeer de auto met de wielen maximaal ingestuurd
- zorg voor een zaklamp of iets dergelijks zodat je goed licht hebt op wat je moet doen
- pak het haakje bij het reservewiel dat ook bedoeld is om wieldoppen van een stalen velg te trekken
- iets boven/voor het voorwiel zit een ovaal kunststof 'deksel' waar bovenin een oogje aan zit, dit 'deksel' trek je met het haakje in het oogje uit het binnenspatbord
- vervolgens haal je de betreffende rubberdop (via de motorruimte) van de achterkant van de lampunit
- draai de stekker met lamp (zie instructie boekje), en trek de stekker met met lampje uit de unit
- trek het lampje van de stekker, en plaats het nieuwe lampje
- steek de stekker met het nieuwe lampje weer in de unit en draai 'm vast
- check de verlichting even
- zet de rubberdop weer achterop de lampunit
- plaats het ovale deksel terug in de modderkuip, en check of dit goed vast geklikt zit (als je te voorzichtig bent, zit ie maar half vast en verlies je 'm vroeg of laat).
Bekijk bijlage 72257 Bekijk bijlage 72258
Ik vraag het volgende week wel bij Wiitebrug, als ik de auto ophaal.
Neem dan wel 2 setjes mee, zowel voor dim als grootlcht. Thanks voor je hele uitgebreide beschrijving! Mvg, Waalko
 
Bovenaan Onderaan