Engelstalige snelheidsmeldingen Fabia III 2015

erbee

Nieuw lid
sinds een week krijg ik engelstalige snelheidsmeldingen in mijn fabia III. taal staat op nederlands, en ik kreeg nooit eerder snelheidsmeldingen. er zit geen navigatie in de auto.
de cruisecontrol doet gewoon wat ie moet doen.
Voor dit probleem kreeg ik wel eens een nederlandstalige melding dat de GPS was uitgevallen.
dat is al vreemd vind ik als er geen navigatie in de auto zit.

iemand een idee?
 
kun je iets specifieker zijn ? wordt die melding uitgesproken ? of verschijnt die als tekst ? en waar precies ? of alleen een piep ? oh nee... engelstalig....only a beep ?:arghh:
 

erbee

Nieuw lid
ja, sorry. de waarschuwing wordt in het engels met een vrouwenstem uitgesproken.
bij elke afslag hoor ik weer de melding over de maximum snelheid.
 

EdK

Forumguru
Als goed is dan heb je de mogelijkheid om Mph ergens in te stellen !
Zodat je niet tijdens het rijden de Km/pu naar Mph zit om te rekenen met gevolg dat je te hard rijd en boete te pakken hebt.
Maar in mijn beleving zit dat in de Amundsen in onder navigatie in opties.
Nu heb jij als ik goed heb geen orginele VAG navi dus kun je het daar ook niet zoeken
Maar kunt wel eens kijken of je een instelling in de MFD ( maxidott ) hebt mbt rijden in Mph en hoe die instelling staat ingesteld !?
 

erbee

Nieuw lid
het betreft wel een originele VAG dab+ radio, maar zonder navi. de instelling van de uauto staat gewoon op km/pu.
 

EdK

Forumguru
@Cordoba kom er eens in !
Jij hebt ook een Fabia 1,2TSI zonder Navi

Misschien dat jij weet wat voor instelling dit is , er van uitgaande dat je ook de Bolero er in hebt hangen !?
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb een Swing, en dit nog nooit gehoord of gezien. Ik weet niet wat de oorsprong is van de auto van @erbee? Toevallig een uit het buitenland gebruikt geïmporteerde Fabia?
Ook de combi OEM DAB+ zonder navigatie vind ik typisch (geen idee dat het bestond).
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

fanSkoda-VW

Donateur
het betreft wel een originele VAG dab+ radio, maar zonder navi.
Dat klopt, ook ik had een Fab III combi uit 2015. Navigatie was géén optie, werd niet geleverd.
Je moest het met je telefoon maar doen.

Omdat ik dat weigerde is er een PIONEER AVIC-F250/F260 navigatieunit bijgeplaatst.
"Met de AVIC-F260VAG GPS module voegen we navigatie toe aan de originele radio,
en is bestemd voor eigenaars van een recente Volkswagen, Seat of Skoda".
(https://www.2dinshop.nl/Webwinkel-Product-87605635/PIONEER-AVIC-F260-Navigatie-computer.html)

Activering door 3 seconden de knop "Media"in te drukken, en het werkte behoorlijk goed.
Mss heeft jouw auto wel navigatie aan boord? 2e knop van boven aan de linker kant v h display.

Waarschijnlijk is er een complexe handeling uitgevoerd die de verandering van km in mile heeft geactiveerd.
b.v. (ik zeg maar wat) 3 x knipper links, toeter, lampen aan/uit. Ik bedoel dus z.g. servicehandelingen.

grtss

p.s. is je auto recent aangeschaft? Mss kenteken GB...?
 

erbee

Nieuw lid
@fanSkoda weet je toevallig waar die pioneer zou moeten zitten? en hoe het werkt?
het kenteken is idd GB... kleur lichtblauw. september 2019 aangeschaft. toevallig van jou geweest fanSkoda?
de servicehandelingen ken ik verder niet.
ben jij misschien podoloog?
 
Laatst bewerkt:

erbee

Nieuw lid
@fanSkoda @Rallye dit was de gouden tip! dit klopt inderdaad en het betreft inderdaad een pioneer.
ik ben nog op zoek waar deze gemonteerd is, kan hem nog niet vinden.
Heb jij wel eens kaartupates gedaan, en zo ja hoe?
 
Bovenaan Onderaan