En zo betalen we de werkzaamheden aan de A2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkertje

Forumguru
Sinds de verbreding van de A2 tussen Utrecht en Amsterdam kan er eindelijk normaal gereden worden. Zo zijn ook zo vrij geweest om de maximum snelheid van 120 naar 100 terug te brengen. Prijsschieten dus voor de flitsfl.kk.rs ...

http://www.nu.nl/binnenland/2318969/stroom-boetes-verbreding-a2.html

De uitspraak van Eurlings zegt ook alweer genoeg.. "Op rustige momenten kan de maximum snelheid naar 120" vs "de bekeurden zouden ook bij een maximum snelheid van 120 te hard hebben gereden" huh huh en wel heel toevallig dat er juist nu veel gecontroleerd wordt daaro..

Het goede nieuws is dat de files op de A2 een stuk minder zijn geworden :super:

LenK

Forumguru
Ik zag die weg vanmorgen op het journaal. Wat een weg :) Daar kun je op rustige momenten gewoon topsnelheid rijden zonder gevaar. En daar kan dan ook gewoon de hele dag 120 zonder centje pijn.
Maar ja de aanliggende gemeenten zitten te mekkeren over allerlei mogelijke overlast.

Brrrr. 50 is 30 geworden, 80 werd 60 en 120 werd 100.

Langs de A2 en op andere plaatsen kan overlast nog als tegenargument gelden maar tegenwoordig staat er in het midden van niks een bord 60 en liggen er volop drempels. Omdat anders het budget vervalt en er het volgend jaar minder budget is. We hebben heel de bebouwde kom al vol liggen, dus het geld wat er nu nog is of binnenkomt daar gaan we lekker de rest van onze wegen mee verpesten.

Gerke

Forumguru
Ik snap al die ophef niet? Gewoon je aan de regels houden, of je het er nu mee eens bent of niet.

Ik rij gewoon de snelheid die is toegestaan en krijg nooit bekeuringen voor snelheid, heb er welgeteld 1 gehad in 27 jaar en die was terecht, moet je maar geen 230 km/h gaan rijden 's nachts op een lege A7 :rolleyes:

LenK

Forumguru
Ik heb ook nooit snelheidsboetes, maar zinloze regels komen mijn neus uit. Niet alleen omdat ze zinloos zijn maar omdat er op andere vlakken nog heeeeel veel te verbeteren is.
Aan de ene kant alles strak onder regeltjes bedelven en aan de andere kant het maar laten waaien.

Gerke

Forumguru
Maar wie bepaalt wat zinloos is? Er is bewezen dat de 80 km zone rond Utrecht wel degelijk heeft geleid tot minder fijnstof voor de inwoners van de daar in de buurt liggende wijken. Dat de weg prima geschikt is voor snelheden die hoger zijn wil nog steeds niet zeggen dat die beperking dus een zinloze regel is ;)

Captain Hook

Forumguru
[antiek mode on]
Heb ooit rijles gehad toen er nog geen snelheidslimiet was op 's-lands wegen. Gewoon met de lesauto 150km/h over de snelweg! :super:
[antiek mode off]

Zoals LenK al riep; regels hebben zin als ze zinnig zijn, begrepen worden en geaccepteerd c.q. een weloverwogen doel hebben.

Zo had men jarenlang op een stukje A1 (tussen H'sum en Muiderberg) 100km/h in de ene richting en 120km/h in de andere richting. En waarom was die 100km/h ingesteld? Vanwege het milieu en de uitstoot was het argument. Oh, en een paar meter verderop, in de tegenovergestelde rijrichting is het milieu niet belangrijk... :shocked:

Captain Hook

Forumguru
Er is bewezen dat de 80 km zone rond Utrecht wel degelijk heeft geleid tot minder fijnstof voor de inwoners van de daar in de buurt liggende wijken.
[daar gaan we weer]
Weet je wat pas minder fijnstof oplevert? Auto's verbieden, snelweg afbreken en ombouwen tot parkje. Treinen niet meer laten rijden. De straat niet meer vegen. Verbieden dat de zeewind fijn zoutstof in de rondte blaast, etc, etc.

Kortom, zo lust ik er nog eentje... :koffie:

Misschien moet de mindset eens omgedraaid worden. Is al die mobiliteit wel persé nodig? Nee, het hoeft niet, maar het is wel leuk. :smirk:

Terug on topic. Nou is die A2 eindelijk verbreed en een mooi stukje mobiliteitsbevorderend asfalt geworden; mag het niet ten volle benut worden?!

Gerke

Forumguru
nu schop je toch tegen het zere been met je kortzichtigheid :(, maar dat is tegenwoordig heel normaal kennelijk.
Die fijnstof is een sluipmoordenaar, als je dat dus op die manier kunt verminderen is dat een prima zaak.

Ongelooflijk zo'n reactie :mad:

Captain Hook

Forumguru
Wie is er nou kortzichtig? Denken dat een simpel snelheidslimietje een wereldwijd probleem aanpakt? Of pleiten voor (in het algemeen) minder mobliteit? Dat laatste zet pas echt zoden aan de dijk...
Wel goed mijn bedoelingen lezen! Ik zeg slechts dat een snelheidsbeperkingkje niet echt helpt, maar slechts marginaal.

En over die snelheidslimiet in Utrecht. Ook zo bizar. Op de middenbaan mag je 100km/h en daarnaast 80km/h. En denk je nou echt dat het fijnstof stopt bij de eerste de beste vangrail?

ps: ik gebruik tot nu toe geen enkel onvertogen woord...

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]
En daar gaan we weer...topic loopt binnen no-time uit op een discussie die heel ergens anders over gaat.
slotje!
[/MODERATORBREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan