En weer een nieuw lid dat zich voorstelt

Peetje

Lid
Goedemiddag,

En ik ben er ook 1; een nieuw lid op dit forum. Sinds deze zomer eigenaar van een Octavia combi, 1.4 TSI iV, Style uitvoering, dec. '21, modeljaar '22, panoramadak met trekhaak (we moesten er hard naar zoeken om deze combi mogelijk te maken) en nu net 50k km op de teller. Daarvoor VW en Seat gereden (we zijn dus VAG) rijders) en BMW en nu dan een rijk uitgeruste Skoda. De auto komt uit Duitsland maar we hebben de volledige (papieren) historie en daar lijkt niets geks uit. Na een maandje eigenaar te zijn lag er een roze plasje onder de auto, kwam er een storing en was het koelsysteem van de electro-kant vacuum getrokken. Een nieuwe cooler oid is onder garantie geplaatst en we tuffen weer lekker rond.
De auto bevalt goed maar er zijn een paar dingetjes; alle slimme dingen die ik uit moet zetten zoals de lane assist, dat ie denkt dat ik niet oplet en zelf denkt te moeten remmen maar inmiddels heb ik een redelijke routine om deze kleine mogelijke irritaties voor wegrijden uit te zetten. Hiervoor twijfel ik nog over zo'n, obd11 om eea zelf aan te kunnen passen. Maar dat moet ik nog uitzoeken en komt nog wel.
In ieder geval al behoorlijk wat gelezen op Skodaforum voor aanschaf, vanuit verwondering en soms vanuit irritatie en nu dus lid geworden. Ik ben geen techneut maar wel nieuwsgierig en in lichte mate nerd qua gadgets en instellingen.

Bedankt voor al jullie bijdrages en tips. Ik heb er al veel aan gehad.

Petra

EdK

Forumguru
Hiervoor twijfel ik nog over zo'n, obd11 om eea zelf aan te kunnen passen
Weet niet in welke regio je leeft, maar als je geheel niet met VCDS bekend bent zou ik het lekker laten voor wat het is en bv contact met Antera opnemen voor aanpassingen.
Lane assist kan hij niet uitzetten, maar wel zo dat dit de laatst gekozen instelling onthoud en daar weer mee opstart...
Maw één keer kiezen voor uitzetten in menu en daarna zal hij daar telkens mee opstarten..
En zo is er nog meer in te stellen, alleen je moet er een rit naar Breda voor over hebben.......

En uiteraard welkom hier op forum

Peetje

Lid
@EdK Dank je voor de wijze woorden. Ik dacht evt. aan de dummy versie of als dummy de pro idd in te schakelen. Eerst voldoende frustratie verzamelen om daarna bij iedere start en jarenlang blij te zijn dat die handelingen niet meer hoeven :giggle:

Bovenaan Onderaan