En wat is nou NIET handig/mooi?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jpoers

Lid
Jah op het O2 forum, was deze discussie ook losgebarsten, ben ook wel nieuwsgierig hoe het bij de fabia zit,
ik barst los voor de hatchback:

- 2de lampje kofferruimte ontbreekt
- 12v aansluiting kofferruimte
- uitsparing voor handgreep kofferklep ipv stomme lus
- armsteun ontbreekt
- als je de bank plat legt moeten de hoofdsteunen eruit, de hoofdsteunen kunnen er alleen uit als de bank schuin is
smiley29.gif

- afwerking onderzijde bank, klein stukje stof kost toch niet zoveel?
- ...

Daniel

Lid
Een paar dingen die je op noemt heb ik standaard,maar ligt dat ook niet aan de uitvoering die je hebt?

Jpoers

Lid
jah die vind ik persoonlijk iets minder mooi, de hatchback vind ik een mooie lijn hebben, en bij de combi vind ik die niet helemaal geweldig

en heb die hoeveelheid bagageruimte niet altijd nodig. de hatchback is gewoon een handig karretje
grin.gif

(alleen kom ik in de zomer een beetje ruimte te kort, maar daarom mag schoonmoeder op het dak slapen
grin.gif
)

RSlogo

Actief lid
"uitsparing voor handgreep kofferklep ipv stomme lus" Dat zou mooi zijn. Als je de klep nl. te snel dicht maakt, ben je in die lus je vinger kwijt.
xyxthumbs.gif

Michel

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

- als je de bank plat legt moeten de hoofdsteunen eruit, de hoofdsteunen kunnen er alleen uit als de bank schuin is
smiley29.gif

[/ QUOTE ]

Nog even een toevoeging op het omklappen van de achterbank. Naast het feit dat je de hoofdsteunen alleen maar onder een bepaalde hoek van de rugleuning kan verwijderen, speelt er nog iets anders mee.
Als je namelijk de zitting van de achterbank omklapt (en hem dus niet verwijderd) dan kan het zijn dat je de voorstoel(en) naar voren moet schuiven of de rugleuningen van de stoel(en) rechter op moet zetten, anders past die zitting niet. Gevolg: als bestuurder met een gemiddelde lengte zit je dan niet echt lekker meer. Je wordt dus welhaast gedwongen om de zitting van de achterbank te verwijderen en deze gewoon los in de bagageruimte mee te nemen.

De zittingen zitten met beugels aan het chassis vast (ook nog aan gelakte delen, dus de kans is aanwezig dat een deel van de lak wordt beschadigd) en het kostte mij in ieder geval wel wat moeite om ze te verwijderen, ook vanwege de vrij nauwe achterdeuren (en ik heb een normaal postuur). Het weer vastzetten van de achterzittingen kost trouwens ook de nodige inspanning.

Ik weet uit ervaring dat de "oude" Seat Leon dit euvel ook had, dus misschien speelt dit bij meerdere VAG-auto's, maar onhandig is het wel.

Michel

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: RSlogo</font><hr />

"uitsparing voor handgreep kofferklep ipv stomme lus" Dat zou mooi zijn. Als je de klep nl. te snel dicht maakt, ben je in die lus je vinger kwijt.
xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

Ik steek mijn hand of vingers nooit door de lus heen, paar pak hem gewoon in mijn hand vast en trek de klep vervolgens naar beneden. Dan is er niets aan het handje, al moet ik toegeven dat zo'n lus er niet bepaald futuristisch uitziet.

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat: RSlogo</font><hr />

xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

Is me ook wel een keer overkomen, doe je de klep dicht blijft je vinger haken in de lus. En dat doet knap zeer.

AGTon

Forumguru
hoewel ik al 2 maal mijn vinger klem heb gezet in de lus ben ik er wel blij mee. Mijn vrouwtje is niet zo groot en de lus zorgt er net voor dat ze de klep dicht kan doen. Als de lus vervangen zou worden voor een handvat, dan moet mijn vrouwjte voortaan de klep open laten staan
smile.gif

Of je achterbanden wat leeg laten lopen...... Misschien nog een onhandig puntje is dat de middenconsole tegen mijn been knelt.

AGTon

Forumguru
Haha, kon wachten op deze reacties. Ondanks de tekortkomingen
wink.gif
, wil ik haar nog niet inruilen. Rijd nog lekker en ligt goed in de bochten
smile.gif
.

Wat ik wel minder vind is de achterbank van de Fabia ( Combi).

Ik zit er erg hoog op en vind het jammer dat hij niet verstelbaar is op rails.

Jpoers

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: AGTon</font><hr />

Haha, kon wachten op deze reacties. Ondanks de tekortkomingen
wink.gif
, wil ik haar nog niet inruilen. Rijd nog lekker en ligt goed in de bochten
smile.gif
.

[/ QUOTE ]

de vrouw of de combi?

Ook misschien een ander puntje van kritiek/handigheid/luxeprobleem. Wanneer ik mijn prullenbakje open doe zie ik een mooi lampje, handig voor de vuiligheid dat je die kan zien 's avonds
1761.gif
. Echter heeft mijn uitvoering heeft GEEN lampje in mijn dashboardkastje. dat vind ik dan een beetje vreemd

AGTon

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

de vrouw of de combi?

Ook misschien een ander puntje van kritiek/handigheid/luxeprobleem. Wanneer ik mijn prullenbakje open doe zie ik een mooi lampje, handig voor de vuiligheid dat je die kan zien 's avonds
1761.gif
. Echter heeft mijn uitvoering heeft GEEN lampje in mijn dashboardkastje. dat vind ik dan een beetje vreemd

[/ QUOTE ]

Beide beste kerel
smile.gif

Maar dat je geen lampje hebt is vreemd. Die van mij (en dan bedoel ik de auto) is verlicht en gekoeld.

Okdas

Nieuw lid
Een lampje in je dashboardkastje is heel eenvoudig zelf in te bouwen. Haal een lampje + schakelaar van de sloop en haal de stroom bij de autoradio vandaan (even een zwevende zekering er tussen. In mijn vorige auto (Een Fabia Combi uit 2003) heb ik het zo zelf aangelegd met spullen uit een oude Opel Kadett.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan