En hij is alweer besteld

TL@

Forumguru
De knoop is doorgehakt. Het wordt weer een O2, deze keer een combi 1.9TDI, zwart (wat is er anders :D), duo leder/stof onyx (zwart dus) interieur. Ambient trim met pack company (licht/regen sensor, stream radio, parkeersensoren voor/achter, mistlichten) met volgende extras:

- DSG (jawel, toch maar extra betalen voor deze geweldige automaat)
- Automatisch dimmende binnen/buiten spiegels (met grondverlichting bij instappen)
- Dubbele laadvloer
- 16" vega velgen
- Handsfree BT zonder houder met maxidot
- Verwarmde voorruit sproeiers (moet ik zelden of nooi krabben)
- Verduisterde achterramen (85%)

Dat zal het zowat zijn denk ik. Hopelijk rijd ik langer in deze dan in de vorige :407:

Hopelijk is hij er snel want ik wil van mijn voorloper af (stomme i30 is veel te klein)
 
Heb je wel om andere banden dan Bridgestones gevraagd?

(Voor mij zou dat met zo'n ervaring als jij gehad hebt, vanzelfsprekend zijn, hoewel ik persoonlijk niets tegen dat bandenmerk heb.)
 

cvegreen

Forumguru
Zo het is je gelukt .
Op het laatste nippertje had je nog in gedachten een renault laguna , waarom is die dan toch nog afgesprongen ?
Een zwarte O2 met zeer donker getinte ruiten , dat zal wel super vet staan.
Ik hoop met je mee dat je niet te lang moet wachten op je nieuwe O2.
 

EdK

Forumguru
Niet mopperen je rijdt teminste in een auto, voor hetzelfde geld had je nu nog op het NS station gestaan !!

Maar leg mij eens uit wat ik me bij automatisch dimmende binnen en buitenspiegels moet voorstellen ??

Tja en nu maar wachten, en dat kan lang duren !! vraag de NS rijders maar tijdens de wintertijd !!
 

higgy

Forumguru
TL@ : waarom niet zonder leer besteld en dat af-dealer laten monteren? Scheelt je leuk in de bijtelling plus je kunt uitzoeken zoals jij het wilt.
 

TL@

Forumguru
De Laguna heb ik niet genomen omdat hij duurder uitkwam dan de O2 met de benodigde opties om in stijl te rijden. De motor (1.5dci) overtuigde ook niet echt. Voor de rest prettig rijdende auto, heel stil, veel stiller dan een O2. Zelfs buiten met je hoofd boven de motor maakt ie minder herrie dan een O2 binnen met de ramen dicht en de radio op ;)

Andere banden kan je niet vragen, er ligt op wat erop ligt en bij de garage kunnen (willen) ze die niet veranderen (D'Ieteren Centre is niet echt de meest behulpzame garage maar verplicht door het werk)

Belgen zijn op da gebied net als Nederlanders, zoveel mogelijk mopperen over zoveel mogelijk dingen ;)
Met de trein ga ik nooit, rijd ik nog liever de 60km met de fiets naar het werk en terug.

Af-dealer kan niet in België (toch niet met onze lease deals) en ik betaal geen bijtelling omdat België niet zo'n onozel ding heeft (al goed)

Dimmende spiegels doen wat ze zeggen, ze dimmen het licht van de wagen achter je, zodat je niet verblind wordt door slecht afgestelde koplampen.
 

Hugo1973

Actief lid
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Inderdaad hopen dat deze wat langer meegaat dan de vorige... Heb je al enig idee wanneer je nieuwe O2 gaat worden afgeleverd?
 

TL@

Forumguru
Nee, nog niets mogen ontvangen van fleet. Wanneer hij definitief is besteld door de leasemaatschappij (er wordt steeds bij 4 leasemaatschappijen een offerte aangevraagd, ook al is het altijd dezelfde die de O2 het goedkoopst aanbied) krijg ik een bericht van de betreffende dienst bij ons op het werk. Zal normaal eind volgende week zijn,al kan het wat later zijn door de verlofperiode. Als ze lang wachten, heb ik misschien de facelift al, maar zal wel niet.
 

Bakkertje

Forumguru
De mijne is vorige week besteld en als leverdatum is de week van 30 oktober volgens ING Carlease. Dat is ruim 11 weken ipv de 8 tot 10 weken die de dealer normaal hanteerd. Stilletjes hoop ik op een facelift model, hoewel het maar de vraag is of ie mooier / beter is dan het huidige model. Eigenlijk kan dat overigens ook helemaal niet, de prijzen zullen naar alle waarschijnlijkheid ook anders worden bij een facelift model.

Sterkte met het wachten in ieder geval..
 

TL@

Forumguru
Er zijn 2 redenen waarom ik een facelift model zou willen:
- Bolero radio
- Meegespoten stootstrips
 

Bakkertje

Forumguru
Ik hoop op / verwacht de volgende + punten in de facelift:
- Mooiere interieur verlichting (lijkt een detail, maar de huidige verlichting stamt uit 1998)
- Mooiere klokken (ala S2)
- Betere stuurwielbediening (ala S2)
- Andere climate control unit en daardoor parkeersensor info op de columbus

Ach ja, ik ga er niet vanuit dat het een facelift wordt, ik vraag me af of een importeur / leasemaatschappij dat zomaar kan doen zonder instemming van de berijder. (als ze het vragen zeg ik uiteraard ja..)
Als ik er niet van uit ga kan het alleen maar meevallen ;)
 

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij verdwijnen alle oude radiomodellen en komen daar de radio's zoals in de S2 folder staan voor terug. Een collega van mij heeft een Passat besteld en krijgt ipv een RCD300 een RCD310 radio (de swing) in z'n passat geleverd.
 

TL@

Forumguru
Hij is binnen, wat snel zeg. Was pas op het einde van oktober verwacht.

Nu nog een afspraak om hem af te halen, hopelijk donderdag al, duimen maar!

Wat ben ik blij dat ik bijna van die i30 vanaf ben.
 

Rallye

Forumguru
verwarmde sproeiers helpen niet, als het om krabben gaat. TOCH

Het lijkt me dat je dan ook warm water op je voorruit krijgt. Daar kan ijs slecht tegen. Zou dus moeten helpen...... Ik hoor graag van TL@ of dat zo is; een standverwarming is veel duurder.
 

Falcon

Donateur
Warm water over een voorruit met ijs helpt prima. Je moet alleen gelijk de ruitenwissers aan hebben en behoorlijk veel bij spuiten als je gaat rijden :) ..
 

TL@

Forumguru
Had op de Passat ook, eerst even de verwarming op volle kracht en recirculatie, dan gaat de electrische verwarming aan (zit standaard op bijna elke TDI) en komt er lichtjes verwarmde lucht uit de ventilatie, halve minuut later even sproeien en de ruiten zijn volledig vrij, gewoon prachtig.
Helpt ook heel goed tegen de dauw, dat komt bij een koude motor ook telkens terug maar na 1 maal sproeien met warm water blijft het weg. Vond het geweldig op de Passat daarom dat ik het nu ook weer neem.
 
Bovenaan Onderaan