En besteld Enyaq 85 Business Edition

Kemmie

Donateur
Na 2 Superbs en een Kodiaq Sportline heb ik nu een Enyaq besteld.

De keuze is gevallen op een Enyaq 85 Business Edition in de kleur black magic en slechts 1 optie 20' Neptune velgen (de standaard vind ik minder mooi).

Verwachte leverdatum nog niet bekend.

Zodra binnen eens kijken wat ik wil gaan aanpassen in VCDS.
 

michel30

Nieuw lid
Ik heb sinds dit weekend Enyaq 80 binnen zou in week 45 zijn gemaakt.
Wat raar is want in week 45 zou de 80 - 85 worden.
Accu vind ik snel leeg gaan 80% geladen zegt die 294 km rijden.
Maar je ziet hem heel snel zakken.
Terwijl WLTP 534km is.
 

Japanese Power

Donateur
Je hebt de auto net 1 dag @michel30, het is koud buiten, ongetwijfeld veel gespeeld en opgetrokken, in de auto gezeten om alle instellingen na te lopen, even lekker doorgetrapt op de snelweg, en dan na 1 dag al zeggen dat de accu snel leeg is, dat is niet representatief. Maar goed. Welkom in de EV wereld nu het kouder wordt. Pas je rijstijl grondig aan naar relaxed cruisen en je zult zien dat je verbruik berekend over een hele lange periode echt wel beter kan.

Maar WLTP range: forget it. Sowieso is de afstand die de BC na het laden aangeeft vrijwel nooit te halen, die is altijd te optimistisch. Kijk voor de lol even naar mijn post hier. Dan kun je zien wat een grondig aangepaste rijstijl doet met je verbruik genomen over exact 1 heel jaar.
 

EdK

Forumguru
WLPT is met brandstof motoren al niet haalbaar , denk je nu echt dat dit met een EV dan wel mogelijk is ??
Labaratorium metingen versus werkelijkheid zijn TWEE totaal verschillende dingen ....
 

chollie

Nieuw lid
Ik heb sinds dit weekend Enyaq 80 binnen zou in week 45 zijn gemaakt.
Wat raar is want in week 45 zou de 80 - 85 worden.......

Heb je specifiek om de 85 gevraagd? Dat kon namelijk vanaf eind september. Wanneer had je hem besteld?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

michel30

Nieuw lid
Heb je specifiek om de 85 gevraagd? Dat kon namelijk vanaf eind september. Wanneer had je hem besteld?
Nee, toen ik hem besteld had was er nog geen 85 uit.
Is me ook niet gezegd dat er 1 nieuwe uitkwam tot een x aantal weken later zag ik opeens de 85 versie.

Nu had mijn dealer gezegd in week 45 wordt de mijn gemaakt.
En had ook gelezen op duitse forums als jij een 80 hebt besteld en die wordt in week 45 gemaakt dan wordt het gewoon een 85.

Maar helaas in NL niet.
Maar goed de 80 werkt ook, was het alleen om de software 4.0 want die is wel echt super plus ook wat betreft snel laden met versie 4.0
 

chollie

Nieuw lid
En de 85 heeft (nog) meer vermogen. Ik heb er wel specifiek om gevraagd en is gehonoreerd.
@ts, je hebt gelijk.
 

Kemmie

Donateur
Zojuist de leverdatum gekregen, eerste week van april zou ik hem mogen ophalen!!! Nu maar hopen dat het ook zo zal zijn.
 

Speedhunter

Forumguru
Ik heb sinds dit weekend Enyaq 80 binnen zou in week 45 zijn gemaakt.
Wat raar is want in week 45 zou de 80 - 85 worden.
Accu vind ik snel leeg gaan 80% geladen zegt die 294 km rijden.
Maar je ziet hem heel snel zakken.
Terwijl WLTP 534km is.
Verschil winter-zomer is groot, kijk maar even wat hij deze zomer zal aangeven. Bij mijn 60 geeft die in de zomer op een fractie na de wltp waarde op mijn dashboard. Wat je dan idd ook nooit zult halen in werkelijkheid.
 

Kemmie

Donateur
Nou eerste stap wordt gezet, volgende week wordt het laadpunt door Shell recharge geplaatst!
Dealer bevestigde ook dat levering in week 2 van april wordt gedaan.
 
Bovenaan Onderaan