Embleem vervangen

Patrick1982

Actief lid
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de emblemen van je Skoda? Ik zou de mijne graag willen vervangen voor zwarte exemplaren, aangezien de auto en wielen ook zwart zijn. Ik zie op youtube filmpjes waarin ze met een föhn en visdraad te werk gaan, maar ik twijfel altijd een beetje of dat daadwerkelijk zo eenvoudig kan....

Heb in principe het zwarte embleem wel al liggen, maar twijfel dus om zelf te proberen of maar gewoon naar garage te gaan...




 

EdK

Forumguru
Als je nog extra geld wil uitgeven dan snel naar de dealer !!
Maar inderdaad warm maken en met visdraad erachterlangs.
Lijmresten verwijderen met wasbenzine en dan nog even goed ontvetten en de nieuwe plakken.
Als je kunststof of houten spatels hebt dan kun je die ook gebruiken door deze onder oude logo te werken en dan langzaam wrikken.
Tip: leg tussen spatel en de lak wagen een oude lap.

Maar is klusje van niets en met een half uur moet je echt klaar er mee zijn
 

Patrick1982

Actief lid
Kijk, dat zijn geruststellende berichten. Thnx man. Dan binnenkort toch maar eens poging wagen! Zal resultaten hier delen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Patrick1982

Actief lid
Ben zojuist al eens aan het kijken geweest, maar visdraad is vast essentieel.... Wilde even met spatel met doek ertussen aan de slag gaan, maar dat werd het niet. Even geduld dus.
 

EdK

Forumguru
maar dat werd het niet.
Misschien nog iets toelichten.
Als je een beetje nagel aan je vingers hebt dan die onder embleem zetten en omhoog trekken op één punt zodat de spatel ertussen kan en dan voorzichtig wrikken en opschuiven en wrikken.
Zo is het mij al een 3x gelukt in de loop van de jaren...
Maar moet wel bij zeggen dat ik dit altijd deed in de zomer maanden dus met temps van meer dan 19 graden
 

Cordoba

Forumguru
Temperatuur is essentieel, vandaar ook de föhn in de filmpjes. Als je met draad aan de gang gaat, gewoon je tijd nemen en opletten dat deze niet steeds over de lak naast het embleem schaaft.
 

Cordoba

Forumguru
Daarom extra belangrijk om gewoon de tijd te nemen, en een geschikt tijdstip te kiezen. Als het zo uitkomt, kun je hier bijvoorbeeld ook na een lange rit aan beginnen (de motorkap is dan warm), of gewoon wachten tot het buiten 15 graden wordt en dan alsnog de föhn erbij pakken.
 

JeSko

Forumguru

Alsjeblieft :) visdraad of flosdraad is nodig, en een slechte bankkaart helpt ook.
 

nicknameless

Forumguru
Ik verwijder regelmatig logo's, letters of cijfers.

- verwarmen met föhn
- visdraad achter logo langs halen zodat het dubbelzijdig tape wordt doorgesneden
- taperesten verwijderen met kunststof schraper
- restant verwijderen met stickerverwijderaar
- polijsten en ontvetten
- plek lokaal verwarmen zodat de dubbelzijdige tape beter hecht
- indien gewenst, logo, letters of cijfers terug plakken

foto 015.jpg

foto 011.jpg

foto 013.jpg
 

Tees

Donateur
Precies zoals @nicknameless zegt. Maar waarom verwarm je om de nieuwe dubbelzijdig tape beter te laten hechten? Ik heb altijd geleerd dat dat alleen werkt bij verwijderen (warme lijm is zachter).
 

Chrisjemol

Forumguru
Ik had bij de fabia een schroevendraaier met kunststof huls ertussen geduwd.
Lapje ertussen en gewoon wrikken.
Schiet op gegeven moment los en dan de lijmresten verwijderd met lap en wasbenzine.

Nieuwe logo klik je zo op de oude plaats, en zit ook dubbelzijdig plakband aan dus blijft mooi zitten
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

robzie

Senior Member
Gisteren voorembleem vervangen, verwarmen met heat gun, oude creditcard ertussen en hoppa.....oude embleem liet bijna vanzelf los door de warmte ervan. Lijmresten weer een beetje warm föhnen en dan kun je die er zo afwrijven met je vingers.
Goed schoonmaken met wasbenzine, ontvetten, primeren met het spul dat bij je nieuwe embleem (via Superskoda gekocht) zit, nieuwe embleem erop, licht aandrukken en tadaaaaa.........klaar!
Heel netje geworden, al zeg ik het zelf.
 

robzie

Senior Member
Ja morgen of zo, als het eindelijk eens een keer droog is, hier regent al sinds ik mijn ogen open gedaan heb vanochtend, wat een schijt weer en dat gaat nou al weken en weken zo, ik wil LENTE :giggle:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan