Elektronische motorregelaar

Hallo allemaal,

Ben nieuw op het forum, maar ben al geruime tijd aan het lezen geslagen nu toch maar lid van het forum.

Ik heb in december 2012 een Skoda Fabia combi 1.4 MPI gekocht, vanwege gezinsuitbreiding. Ik had de auto 2 weken ging een weekend weg en plots brande het lichtje van de Elektronische Motor regelaar. In het boekje opgezocht en daar stond dat hij in de veilige modus over zou gaan en ik naar de dichtst bijzijnde Skoda dealer moest gaan.

Ik er heen gegaan en de dealer vertelde mij na het uitlezen dat de temperatuurs sensor defect was. Vond het ook raar want ik had 100 km gereden en de temperatuur meter stond nog steeds naar beneden. Totdat ik ging tanken en de auto weer starte ging de temp meter netjes naar het midden.

Inmiddels vervangen en ook meteen mijn bougies laten vervangen en nieuwe koelvloeistof erin laten doen voor de zekerheid. Dit overigens niet bij een Skoda dealer maar bij een garage.
De garage kon wel al mijn foutmeldingen weg halen.

Na een paar dagen rijden met dit heerlijke weer :tongue: weer dat lampje. Ik las op het forum dat dan vaak de cruise control niet meer werkt enz. Bij mij doet deze het dus wel nog, vervolgens naar de garage terug gegaan en bleek dat er storing zat in de bedrading en dat het niet ernstig moest zijn.
Gisteravond kom ik thuis met mijn auto en omdat het heeft gesneeuwd moest ik wat meer gas geven om de parkeerplaats voor mijn deur op te komen en prompt ging de EMR weer aan.

Ik begin een beetje gek te worden. Kan iemand mij vertellen wat het zou kunnen zijn? Ben een beetje ten einde raad.
 

Monteurtje

Forumguru
Wat is er precies vervangen naar aanleiding van de storing temperatuursensor? Alleen de sensor? En werkt de temperatuurmeter nu wel zoals het hoort, gaat naar het midden en blijft daar ook staan. En niet halverwege en bij stilstand naar het midden?
Meestal is bij deze storing en een MPI motor zoals jij die hebt, de termostaat kapot. Het complete huis wordt dan vervangen waar die inzit. En daar zit ook een nieuwe sensor in.
Wat je ook even moet controleren is of de kabelboom vanaf het motorregelapperaat naar de motorruimte, zit onder het luchtfilterhuis en accubak, nog ingetaped is. Als dat het geval is moet al dat tape verwijdert worden. Er kan dan vocht in de kabelboom blijven zitten en de kabels kunnen daardoor wegrotten.
 
Bovenaan Onderaan