Elektrische kofferklep

Hallo allen,

Ik heb op mijn Octavia combi een elektrische kofferklep (met pedal). Nu is het al een paar keer voorgekomen dat deze niet opengaat via de handbediening in de klep. Je hoort wel een piep en de klep gaat van de sluiting af, maar niet omhoog. Als ik dan nogmaals de handbediening gebruik dan gaat de klep wel gewoon automatisch omhoog. Eerst dacht ik dat dit te maken had met de kou, maar het is vandaag ruim boven de 0 graden dus dat zou het eigenlijk niet moeten / kunnen zijn.

Iemand een idee of ik dit zelf kan oplossen of dat ik ermee langs de dealer moet?

Groet, Roderick

hemi24

Forumguru
Als een (bijna) nieuwe wagen niet doet wat ‘ie zou moeten doen, zou ik er lekker mee langs de dealer gaan..!

DiVini76

Forumguru
Helemaal eens met @hemi24 ; lekker mee naar de dealer gaan, dat zij het maar oplossen.
Kan en mag niet bij een (bijna) nieuwe auto.

RoelF

Forumguru
Ik heb het heel af en toe. Wellicht 'plakt' de rubber rand soms. Bij voldoende weerstand geeft ie het op. Is wel zo veilig.

Same here, gebeurt regelmatig. Bij de laatste beurt de dealer weer laten kijken, maar eigenlijk niks aan veranderd/verbeterd. Met de sleutel is het bijna standaard 2x, de knop in de deur doet het meestal wel gelijk en de handgreep op de klep zelf altijd.

@RoelF ik kan me niet voorstellen dat dat het is: als ik de handgreep op de klep bedien gaat ie altijd meteen omhoog en dan "til" ik helemaal niks omhoog.

jesse_s93

Forumguru
Ik heb een vraag met betrekking tot de elektrische kofferklep en de vergrendeling van de auto. Ik heb al een paar keer gehad dat ik eigenlijk enkel de kofferklep wil openen om daar even wat in te leggen en vervolgens de auto weer wil sluiten. Ik loop nu eerst naar de achterdeur om de auto te vergrendelen om dan de kofferklep te sluiten, maar dit lijkt niet heel simply clever ;).

Situatie: Je komt vanuit de supermarkt naar buiten en gaat daarna naar supermarkt 2 of een andere winkel. Ik loop richting de auto. De auto ontgrendelt, aangezien ik ontgrendelen bij benaderen aan heb staan. Met Easy Close open ik de kofferklep (erg handig en werkt goed!). Ik leg de spullen erin en wil nu de kofferklep sluiten en de auto weer vergrendelen. Met de knop op de achterklep vergrendelt de auto echter nog niet.

Is hier een methode voor via de knop op de achterklep? Vanuit het instructieboekje werd ik niet wijzer. Ik weet dat er andere merken zijn die hiervoor twee knoppen hebben. Nu loop ik naar een van de achterdeuren om via KESSY de auto te vergrendelen om vervolgens de kofferklep te sluiten (of andersom). Ik snap dat je ook de auto met de sleutel kan vergrendelen, maar vanwege KESSY zou dat niet nodig moeten zijn.

Ik hoor graag hoe jullie dit in de praktijk doen :)

Alpha

Donateur
Ik snap 100% je uitdaging. Voor mij de reden om uiteindelijk ontgrendelen bij benadering uit te zetten. Je zou nog kunnen spelen met de instelling:
Als enkel portier ontgrendelen of portieren aan één zijde ontgrendelen is ingesteld, vindt geen wagenontgrendeling plaats als de sleutel de achterzijde van de wagen nadert.

Dus dan zou m.i. alleen je achterklep moeten ontgrendelen als je de auto van achteren besluipt :LOL:.

Ik doe nu alleen nog maar Kessy gebruiken. Voor mij werkt dat prima. Even mijn hand in de gleuf en zij gaat open :ROFLMAO:. En als ik dan alleen in de koffer moet zijn gaat alleen die open.

jongetje

Forumguru
Ik doe nu alleen nog maar Kessy gebruiken. Voor mij werkt dat prima. Even mijn hand in de gleuf en zij gaat open :ROFLMAO:. En als ik dan alleen in de koffer moet zijn gaat alleen die open.
Je moet toch je hand achter de deurgreep doen om de deur te openen dus heb sowieso al niet begrepen waarom de auto al eerder open moet.

Alpha

Donateur
Exact. Dat is dus voor mij de reden dat ik t lekker bij regulier Kessy houdt.

Mijn buurman heeft op z'n BMW openen en sluiten zodra hij erlangs loopt. Vindt t blijkbaar belangrijk om constant zijn autosleutels bij de hand te hebben want zelfs als ie gaat hardlopen en langs de auto loopt gaat ie open en daarna weer dicht...

Laat mij maar lekker simpel mn hand in de klink doen om de auto te openen dan...

RoelF

Forumguru
Geinig. Ik heb ook gewisseld tussen met en zonder 'ontgrendelen bij benadering'. Hier thuis blijkt het toch handiger dat de deuren al ontgrendelen zodat de meiden al kunnen instappen als we naar de auto lopen. De auto staat voor de deur, maar blijkbaar ver genoeg dat ie niet onnodig ontgrendeld. Dat zou inderdaad vervelend zijn.

@jesse_s93 Ik doe inderdaad ook na het sluiten van de klep, weer even de deur aanraken of met de sleutel vergrendelen. Ik denk dat je te veel verwachting hebt van het systeem doordat je het 'Easy Close' noemt. ;)

Canon-Eye

Forumguru
Van een goede kennis is ooit haar hele fotouitrusting gejat terwijl ze bij een Carrefour de boodschappen achterin stond te laden en haar echtgenoot ook even was uitgestapt om te helpen met de zware spullen.

Ik ben daarom juist blij dat de Leon niet uit zichzelf ontgrendelt op basis van mijn nabijheid. Ik heb ook nog wel eens mijn fototas met een aardig kapitaal aan spullen op de achterbank staan (weliswaar met de draagriem om de hoofdsteun gehaakt om meegrissen te bemoeilijken). Als ik dan bv. moet tanken of even in de achterklep moet zijn, hou ik de auto verder bewust afgesloten - ook zonder KESSY deed ik dat dus al. En als ik de auto wel een keer vanaf enige afstand wil openen, dan vind ik op het gevoel wel het juiste knopje van de afstandbediening in mijn broekzak.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan