Elektrisch verstelbare stoel telkens iets omhoog

Eltjo

Forumguru
Net zoals in mijn S2 heb ik elektrisch verstelbare stoelen in mijn S3.
Op geheugenplaats(en) heb ik de stoelinstelling (meermaals) opgeslagen.
Elke keer dat ik de S3 instap staat de stoel net 1 cm hoger dan ik heb opgeslagen. En dan zit ik net nog iets meer met mijn resterende haar tegen de rand van het panoramadak (dat ik liever niet had gehad).
Elke keer na openen moet ik handmatig het knopje "achterdeel zitting" indrukken tot de stoel echt weer helemaal laag staat. Kennelijk wordt de allerlaagste positie niet goed opgeslagen.
Herkent (een lang) iemand dat?

De enige oplossing die ik kan bedenken is via een schakelaartje in de motordraad deze te onderbreken... of misschien de meting van naar ik aanneem een potmeter mechanisch of elektrisch beïnvloeden.

Hoe kan ik de instellingen koppelen aan de ene of de andere sleutel? Kan dit alleen via het Persoonlijk Instellingen menu wat ik niet heb?
In mijn S2 kon je gewoon een sleutel koppelen aan een stoel+spiegel+MFA geheugenpositie.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Highway

Forumguru
Ik herken dit probleem niet, maar ik heb dan ook een S2. Stoel staat ook niet op de allerlaagste positie moet ik toegeven.

Sleutel koppelen in de S2: auto starten (mogelijk contact aan ook al voldoende) met de betreffende sleutel. Stoel instellen, spiegels instellen en dan op de stoel SET indrukken, en dan nummer 1, 2 of 3 indrukken en even ingedrukt houden. Dan zou de auto de stoel en sleutel aan elkaar moeten koppelen. Geen idee of dit hetzelfde is in de S3

Rallye

Forumguru
Heeft jouw systeem niet de mogelijkheid om gebruikers aan te maken? Bij mijn GTI onthoudt de auto op basis daarvan de stoelinstelling.

Ik meen overigens jaren geleden op dit forum ook al eens iets over het niet onthouden van die laatste centimeter gelezen te hebben.

Eltjo

Forumguru
@Highway ik weet hoe het met de S2 werkte (zonder kessy) en het werkt ook zo met de S3, maar het aan de sleutel koppelen is niet duidelijk.
Of je moet het via Personalisatie doen wat bij mij niet actief is. Of het zou gewoon moeten werken met de Kessy sleutel die dan in de auto is.

En ja, @Rallye ik meen ook dat ik dat eens gelezen heb op dit forum. Toen was het denk ik over een S2 en mijn S2 zonder pano, waar ook de stoel op de laagst stond, heeft daar nooit last van gehad. Maar de huidige S3 met pano dak, wat ik liever niet wilde ivm lengte, heeft daar uitgerekend last van.

Laatst bewerkt:

pkrijgsman

Forumguru
Ik heb ergens in het menu uitgezet dat stoel en sleutel gekoppeld zijn. Staatie altijd hetzelfde, ook met de andere sleutel. Moet ik alleen kijken waar...

Eltjo

Forumguru
Die mogelijkheid heb ik ook niet in het menu en weet ik van de handleiding (ja, die lees ik!) dat het bestaat. Dat hoort volgens mij ook bij die personalisatie.

Tja, klinkt weinig degene cm, maar ookin de laagste stand gaan de laatste paar haren op mijn eigen dak langs het dak.
10 haarjaar terug viel S2 met pano dan ook af.

Laatst bewerkt:
Ik herken dit probleem en heb er ook geen oplossing voor gevonden. Ik heb mijn stoel op de memory gezet, elke keer als hij weer in mijn stand gaat, kan hij toch elke keer weer 1 cm naar beneden. Ik heb ook geen idee hoe ik dit eruit krijg.

Eltjo

Forumguru
De stoel gaat naar de geheugenpositie die niet helemaal beneden is in het geheugen terwijl de stoel wel helemaal beneden staat.
Als ik de stoel laag zet, positie opsla en daarna op dezelfde geheugenknop druk, gaat die een cm omhoog.

Als de stoel er niet wordt aangestuurd, blijft die staan. En dat is zo als de optie Car->Setup->Stoelen wordt uit gevinkt.
Voor mij idd een goede oplossing, aangezien ik (bijna) de enige ben die de auto bestuurd. @pkrijgsman; bedankt.

Uit de handleiding;
Geheugenfunctie van de sleutel met radiografische afstandsbediening <en kennelijk ook voor kessy !). Geldt voor wagens, die niet over de personaliseringsfunctie beschikken.
Bij elke vergrendeling van de wagen worden de bestuurdersstoel- en buiten spiegelinstellingen opgeslagen en aan de sleutel toegewezen, waarmee de wagen wordt vergrendeld. Bij het hierna weer ontgrendelen van de wagen met dezelfde sleutel en het openen van het bestuurdersportier worden de bestuurdersstoel en de buiten spiegels in de voor deze sleutel opgeslagen stand gezet.

De werking kan in het infotainment in het menu Car->Setup->Stoelen worden geactiveerd/gedeactiveerd.

Wat niet duidelijk is of bij afsluiten met die functie aan, een geheugenpositie (1,2 of 3) wordt opgeslagen, of daadwerkelijk de instellingen van alle functies die daaronder vallen. De S2 sloeg met de geheugenfunctie van de stoel n.l. ook instellingen van het MFA en spiegels op.
Voor mijn gebruikssituatie doet dat er niet toe.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan