Elektrisch open dak op de Fabia II

Laurent

Nieuw lid
Hallo

Ik heb een vraag over het elektrisch open dak op de nieuwe Fabia II. Kan dit dak alleen maar schuiven/glijden of kan het ook kantelen? Op de foto's in de brochure en op internet zie ik het alleen maar schuiven/glijden.

Mvg
 

EdK

Forumguru
Zekerheid hierover is langsgaan bij je dealer of mail naar PON
Maar als het zo is dat het nog steeds hetzelfde favbrieksdak is die op de F1 ook gebruikt werd , dan kan ie open en dicht , schuiven en kantelen !!!
en in meerdere open / dicht standen dmv van de draaischakelaar zowel schuivend als kantelend !!
 

Fabia II Sport

Actief lid
Het dak kan schuiven en kantelen ....
Ik heb hem bij mijn nieuwe Fabia als optie genomen.
Kantelen weet ik zeker, alleen weet ik niet of het dak helemaal open kan.
 

Michel

Forumguru
Het schuif/kanteldak in de Fabia is een prachtige oplossing en werkt ook perfect, maar het kost wel wat (veel) hoofdruimte. Ook voorin is te merken dat er minder ruimte zit dus dakhemel en kruin. Bij mij past het allemaal maar net. Maar misschien is dat in de Fabia II een minder groot probleem, want voor mijn gevoel geeft die meer hoofdruimte.

Offtopic: Waarom is dit bericht volgens het forum uren eerder geplaatst dan het moment waarop ik het daadwerkelijk heb ingeklopt? Dat was namelijk op 23 juli rond 22:00 uur... Ik reageerde namelijk in eerste instantie op reactie van EdK van 15:04. Mijn tijdinstellingen op het forum en mijn PC zijn overigens correct (GMT+1). Vreemd....
 

EdK

Forumguru
Dus net als bij de Fabia 1 uitvoering
Had deze toendertijd van fabriek in mijn Fabia 1 combi laten monteren en bedienig en uitvoering is hetzelfde als de pdf file hierboven.
Is echt af !! doordat raam met openschuiven in de hemel van je wagen verdwijnd !! Nadeel voor langere mensen is misschien, doordat hemel lager word achterin dat ze minder hoofdruimte hierdoor hebben !!??
 

ad5000

Actief lid
Ook voor de prijs zou ik het dak niet laten schieten...
660 euro + nog een aantal andere opties is zeker niet gek (zelfs al zou het niet kunnen kantelen).
 
Bovenaan Onderaan