Electronische problemen

Hallo,
Ik heb een (groot) probleem met mijn Skoda Octavia. Laatst wilde ik weg rijden bij het stoplicht maar bleek de motor te zijn afgeslagen. Ik kon deze ook niet meer starten. Mijn boordcomputer deed ook niets meer. Mijn alarmlichten en radio echter wel.
De ANWB heeft geconstateerd dat de accu meer dan vol zat en na veel meten en telefonisch overleg konden zij ook niet achter het probleem komen. Er moet ergens een draadbreuk zijn tussen de accu en de relais onder bij het stuurwiel.
Bij mijn garage konden ze echter het probleem niet traceren, ze kunnen de computer ook niet uitlezen. Morgen gaat de auto naar de dealer, ze kennen het probleem echter niet. Ik hoop dat ze het kunnen oplossen.

Misschien iemand die dit probleem ook heeft gehad?
 

flip

Lid
De angst slaat me om het hart. Als je de gruwelverhalen hoort over elektronicaproblemen, dan kan je alleen hopen dat je er zelf van gespaard blijft. Bij de een blijkt resetten de oplossing, bij de ander hoor je schier onuitspreekbare bedragen noemen... ieder voordeel hep dus s'n nadeel!
 

hemi24

Forumguru
Ben benieuwd wat de (echte) dealer hier gaat vinden!
Wellicht één van de hoofdzekeringen?

Hou ons op de hoogte, zou ik zo zeggen. En veel sterkte!
 
Heb inmiddels de auto terug... Hij is dus van de lokale garage naar de dealer gegaan. De dealer belde de garage met de vraag wat het probleem was nadat hij de auto de garage in had gereden...

Heel vreemd aangezien de auto niets deed. Blijkbaar heeft een dagje of 2 stilstand de auto goed gedaan en deed ineens alles het weer. Ze hebben de oorzaak alsnog niet kunnen vinden. Hebben 'm wel uitgelezen en alleen een paar kleine storingen eruit gehaald. Ze hebben er ook nog een stuk mee gereden maar geen problemen meer gehad.

Vaag blijft het wel aangezien het probleem zich ieder moment weer voor kan doen. Ik ga er echter maar vanuit dat de auto het weer gewoon goed doet nu.
 

corsaar

Senior Member
Dit probleem is niet scoda Octavia gerelateerd ik heb dit
met een ander merk vele keren meegemaakt, uiteindelijk de auto
ingeruild. Bleek een printplaat te zijn waarin door warmte/kou krimp
en of vocht een storing optrad. alleen tijdens de meting was alles goed.
Ruim een jaar mee lopen rommelen. Ik hoop dat dit bij jou niet het geval is.
succes en sterkte !!
 
Nieuwe ontwikkelingen.
Wilde gisteren de auto starten. Niks. Weer hetzelfde probleem. Weer de anwb erbij. Echter deze kerel heeft gelukkig de tijd genomen en goed doorgezocht. Er schijnt overal gewoon spanning op te staan echter bij het starten wordt er geen signaal gegeven dat de auto moet starten.
Waarschijnlijk zit het probleem, volgens de anwb-man, in het contactslot.

Hij heeft gezorgd dat ik de auto zelf ook kan starten doormiddel van 2 draadjes contact te laten maken. Daarmee kon ik weer naar huis rijden en vanmorgen maar weer bij de dealer geparkeerd. Daar hebben ze er heel misschien volgende week even tijd voor...
Maar ik hoop dat ze het probleem nu wel op kunnen lossen.
Wordt vervolgd...
 

pws

Nieuw lid
Hallo,
Ik heb een (groot) probleem met mijn Skoda Octavia. Laatst wilde ik weg rijden bij het stoplicht maar bleek de motor te zijn afgeslagen. Ik kon deze ook niet meer starten. Mijn boordcomputer deed ook niets meer. Mijn alarmlichten en radio echter wel.
De ANWB heeft geconstateerd dat de accu meer dan vol zat en na veel meten en telefonisch overleg konden zij ook niet achter het probleem komen. Er moet ergens een draadbreuk zijn tussen de accu en de relais onder bij het stuurwiel.
Bij mijn garage konden ze echter het probleem niet traceren, ze kunnen de computer ook niet uitlezen. Morgen gaat de auto naar de dealer, ze kennen het probleem echter niet. Ik hoop dat ze het kunnen oplossen.

Misschien iemand die dit probleem ook heeft gehad?

heb dit probleem zelf ook gehad bleek achteraf de startkrans van je contactslot te zijn

hebben er echt een ongeluk naar gezocht omdat het systeen dit niet aangeeft als storing

na overmaken van 185 eurie was het probleem opgelost


mvg martin
octavia 2 combie 2005
 
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Dan hoop ik dat dit bij mij ook het geval is. Gelukkig zaten we al in de goede richting.
Zodra ik wat gehoord heb van de dealer zal ik dit hier weer melden.
 
Ik heb de auto inmiddels weer thuis. Het probleem schijnt te zijn opgelost.

De dealer dacht eerst dat er een storing zat in een combinatie van het contactslot en regelapparaat van de stuurwielelektronica.
Het bleek uiteindelijk alleen de stuurwielelektronica te zijn.

Ben in ieder geval erg blij dat het opgelost is.
De schade bedraagt bijna €350 .
 

Roboman

Nieuw lid
He mannen Ik heb eenzelfde soort probleem gehad met mijn 1e O2. Ik kreeg de schuld dat ik wel super i.p.v diesel getankt zou hebben om dat het tijdens het rijden gebeurde. Motor uit, en niet meer te starten. na een tijdje weer wel zonder storings meldingen. Uiteindelijk heeft een ANWB nerd het gevonden. Onder de motorkap is aan de linker zijde een zekering/relais box. Hierin zit een relais dat de hoofdspanning op het motor management zet zodra het kontakt wordt aangezet. Dit staat dus altijd "op" of onder spanning voor de leek. Dit was na 160K kilometer gewoon versleten en verbond de ene keer wel en de andere keer niet door. Als ik me niet vergis betrof het relais nummer 465. Ik denk dat deze beschrijving wel herkenning bij een Skoda of VAG man oproept. Overigens zou het een kwaal van de O1 geweest zijn. Wellicht is jouw probleem wel soortgelijk aan dit fenomeen.
 
Roboman,

In mijn geval was dit niet het probleem, alle zekeringen stonden gewoon onder spanning. Dit is meerdere malen gecontroleerd.
Ik zal wel gewoon diesel getankt hebben dan :D

Nee de dealer zegt ook dat ze de storing hebben gevonden. Dus er was wel degelijk wat aan de hand. Alles functioneert tot nu nog prima.
 
Bovenaan Onderaan