Electronisch deur ontgrendelen werkt links niet

Al enige tijd kan ik het linker achter portier niet meer ontgrendelen met de afstandsbediening, ik hoor wel een klik, maar je kan de deur van buitenaf niet openen. Op slot doen werkt wel en ontgrendelen met de deurhendel van binnenuit ook. Tot nu kon ik daar nog mee leven, maar sinds gisteren begint de deur links voor ook. Dat is niet handig....

Is dit een kwestie van sloten vervangen, of is er iets af te stellen/reinigen ofzo?
Is dit een bekend en iets van een normale slijtage, kan ik de rechterkant dan beter ook gelijk aanpakken?
Ik zie bij autodoc twee varianten, met een zonder dubbele vergrendeling? Heb geen idee wat dat is?

Tees

Donateur
Het meest waarschijnlijk is m.i. dat er een kabelbreuk in de deurdoorvoer van de deur LV zit. De centrale vergrendeling wordt namelijk aangestuurd vanuit de bestuurdersdeur. Eventueel kan t ook nog in t slot LV zitten.

Ik zou de rubberen mof tussen de LV deur en de carrosserie even loshalen en kijken of er zichtbare schade is aan één of meerdere kabels. Zo ja, dan de desbetreffende kabels vervangen/verlengen (of eventueel een nieuwe kabelboom erin zetten).

Tees

Donateur
Als ik me goed herinner heeft elke deur een eigen signaaldraad vanaf de bestuurdersdeur. De voeding komt uiteraard daar niet vandaan, dat zou inefficiënt zijn. Dus als een van die signaaldraden een draadbreuk heeft, dan doet alleen het deurslot waar die naartoe gaat het niet. Ik weet niet helemaal zeker meer of er één draad voor openen en één voor sluiten is, of dat het één draad voor beiden is. Ik dacht dat het 2 losse draden zijn.

Bovenaan Onderaan