Electromagnetische parkeersensoren, dus zonder boren

Antera

Donateur
maar nu ligt hij er dan toch af. Maak eens foto's altijd leuk om te zien hoe het gedaan word :-)
 
Ja, ben ik zeker van plan. Maar de bumper is er nog steeds niet af. Die ene schroef onder de bescherming in de wielkasten, is vrijwel niet los te krijgen, door de beperkte ruimte. Gezien de krachten die daarvoor nodig zijn en de tempratuur buiten, moet ik deze schroeven in 3 fases losdraaien. Iedere keer weer even naar binnen om op krachten te komen.

Wie die constructie bedacht heeft, mogen ze levenslang naar Siberie sturen. Zodra de bumper eraf is, zal ik een uitgebreidde foto rapportage proberen te maken voor anderen. Ik denk echter wel dat ik anderen ga adviseren om de achterwielen te demonteren en de binnenzijde van de wielkasten helemaal te verwijderen, want dit is geen doen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Meer een klusje voor de zomer, dus?
En dan kan je nog niet eens zeggen dat het je "van de straat houdt". Integendeel, zou 'k zeggen... :smirk:
 
Inderdaad! Maar het is gelukt. Ben nu een handleiding aan het schrijven met foto's, filmpjes en tips voor de download sectie van dit forum.
 

sandieman

Nieuw lid
Heldere uitleg, mooie how-to!
Is het niet handiger om de kabels ff te solderen, met die knijpdingetjes heb ik niet zo goede ervaring
 
Ja, solderen is zeker een optie. Bij alle vorige installaties heb ik juist gesoldeerd, omdat er geen klemmetjes bij zaten, zoals bij deze. Ik ga kijken hoe stabiel dit is (zit immers aan de binnenzijde). Mocht het inderdaad niet goed werken, dan ga ik alsnog op solderen over.
 

MacManiac78

Forumguru
Een nadeel van deze sensor is dat het alleen op metalen voorwerpen reageerd en niet op ander soortig materiaal reageerd.
Dus prima als je richting een metalen voorwerp rijdt. (auto) Maar het werkt niet als je een stenen muurtje over het hoofd ziet. Dat wordt alsnog KkkrrrAK!
 
Dat is dus niet correct, zoals eerder aangegeven. Hij reageert op ALLE materialen, dus ook struikjes, plastic en steen!
 

MacManiac78

Forumguru
Zou mooi zijn! Maar electromagnetische straling lees ik. Heel graag zou ik een YouTube filmpje zien dat iemand achteruit rijdt richting een stapel met lucht gevulde vuilniszakken o.i.d. Dat zou mij per direct overtuigen en zou ik deze parkeersensor per direct laten aanbrengen. Wie heeft deze sensor en kan/wil zo'n filmpje maken?
 
Ik zal kijken of ik dit kan regelen. Heb wel de auto en de parkeersensoren, nu nog even de tijd en wat vuilniszakken. Als je overigens op YouTube zoekt op "quintezz parking" zie je 2 filmpjes als hoogste hits, waarbij je een Peogeot naar de bosjes en naar een stenen muur ziet rijden. Verder kan ik echt uit de grond van mijn hart zeggen dat dit werkt. Maar nogmaals: ik zal proberen je te overtuigen door zelf een filmpje te maken.
 

MacManiac78

Forumguru
Ik ben zeer benieuwd! Ik ga de filmpjes meteen bekijken en mijn dank zal bijzonder groot zijn als je me kan overtuigen. :worshippy:
(Het staat er raar, maar m'n bedoeling is positief.)
 

Ligflits

Senior Member
Naar aanleiding van de handleiding van Mailman, ben ik wezen shoppen bij de Wehkamp, en ben ik afgelopen zaterdagochtend wezen sleutelen (de 2 verborgen schroefjes vervloekt), poetsen, plakken, en weer terugsleutelen. Helaas had ik een teleurstellend resultaat. Zodra "de achteruit" werd ingeschakeld had ik niet een "korte bevestigingstoon", maar gelijk de continue piep.:(
Hierop heb ik een mailtje gestuurd naar Quintezz, waarin ik het probleem uitlegde. Ze boden aan om een nieuw systeem te sturen.
Toen ik de nieuwe had ontvangen, heb ik alleen het centrale controle kastje hoeven vervangen, en het werkt nu als verwacht. (gelukkig hoefde de bumper er niet nog een keer af!). Blijkbaar was het centrale kastje niet helemaal lekker.
Door mijn trekhaak durf ik niet door te rijden tot de continue pieptoon, maar stop ik al een standje eerder.

Mijn dank aan Mailman voor de gemaakte handleiding.
 

MacManiac78

Forumguru
Bedankt voor de handleiding. Deze ziet er prima uit. Ik heb misschien nog een tip voor jullie. Zit er in de module een trim-potmeter? Zo ja, dan kan de gevoeligheid van de sensor wat aangepast worden en piept het wat eerder, zodat de afstand van het object achter de auto tot die Piiiieeeeeep ook iets groter is.
 
Dat denk ik wel, maar dan moet ik dat kastje open maken. Kan me bijna niet voorstellen dat dit er niet in zal zitten. Misschien ga ik daar nog eens naar kijken.

Het filmpje heb ik helaas nog niet kunnen maken en zal er de komende weken ook niet van komen, vrees ik. Zodra dit wel gelukt is, zal ik het laten weten.
 
Bovenaan Onderaan