Electrische ramen roomster

wieger

Lid
hallo allemaal.

ik ben net lid geworden van dit forum omdat ik een probleem heb met mijn roomster.
de roomster heb ik gekocht in juni 2015.
de wagen is van bouwjaar 27-6-2007.
mijn elektrische ramen voor doen het niet meer.
heb de zekeringen al na gekeken, en ook de accu al een half uur afgekoppeld gehad.
kunnen jullie mij verder helpen.?

groetjes wieger.
 

turboturbo

Forumguru
Deden de ramen het vanaf de aankoop van de Roomster al niet?

Of hebben ze het altijd wel gedaan en werken ze plots (beiden tegelijkertijd?) niet meer?
 

wieger

Lid
ze hebben het vanaf het begin gewoon gedaan.
en ze doen het op alle bij de kanten niet meer.
vorige week ook al eens last van gehad, maar toen deden ze het op eens weer.
nu vandaag zijn ze er mee op gehouden.
 

turboturbo

Forumguru
Klinkt als zoiets als corrosie / kabelbreuk (haperende verbinding?) op een stekkerverbinding, maar dan wel bij een verbinding die de complete aansturing betreft. Anders zou het niet logisch zijn dat beide ramen ermee ophouden tegelijkertijd....?
 
Laatst bewerkt:

EdZ

Donateur
Dan zou ik de kabelboom bij het linkerdeurscharnier even bekijken, als je daarbij kan. De hoofdmodule zit in de linkerdeur. Ik begrijp dat de schakelaar in de rechterdeur ook niet werkt?
 

wieger

Lid
ik zal dat eens gaan bekijken in de linker deur, en ja ook de schakelaar in de rechter deur werkt niet.
ik zal na dit weekend eens gaan kijken of het de hoofdmodule is die de boel tegen houd.
ik hou jullie op de hoogte, al er trouwens nog info is over hoe ik de bekleding er af haal van de deur, dan hou ik me aanbevolen.
 

Cordoba

Forumguru
Allereerst is de auto uitgelezen op foutcodes? Mogelijk dat er iets aan de hand is, dat dit gedrag tot gevolg heeft. Bijvoorbeeld een accu die leeg dreigt te raken, kan oorzaak zijn dat bijvoorbeeld de elektrische ramen uitgeschakeld worden, ook het plotseling weer werken (accu vol genoeg) en een poosje later weer niet, lijkt die mogelijke oorzaak te bevestigen.

Verder ondanks dat je de zekeringen heb nagekeken: wissel 'm gewoon eens om met een andere zekering van dezelfde waarde, het gebeurt vaker dat een schijnbaar goede zekering toch niet goed blijkt te zijn.

Andere opties, zoals de module, stroomvoorziening voor die module enz. zijn al genoemd door anderen. Deurbekleding verwijderen zal waarschijnlijk vrijwel hetzelfde gaan als bij de Fabia II(2007-2014) en in vermoed dat die instructie wel terug te vinden is op het forum (kennisbank).
 

wieger

Lid
de auto is nog niet uitgelezen, de accu is volgens mij nog goed, en de roomster start ook altijd.
ook staat de roomster altijd binnen in de garage.
ik zal de zekeringen eerst vervangen voordat ik verder ga.
 

wieger

Lid
ben er vandaag ook achter gekomen dat de parkeer sensors niet werken.
normaal als je hem in de achteruit zet laat hij het je weten met een geluid.
kan dit ook verband hebben met het niet werken van de electrische ramen.?
 

wieger

Lid
nou vandaag dus met de roomster aan de gang geweest.
binnen bekleding verwijderd van de deur bestuurders kant.
dit ging redelijk goed, alleen zijn er een paar van die drukpennen stuk gegaan.
plastic knapt zo maar, waar kan je die eigenlijk krijgen.
toen de stekkers na gekeken , maar niets gevonden.
ook ging er nog een stukje plastic stuk van het kabeltje van de deur hendel.
moet ik dus ook nog wat voor hebben.
al met al dus niet verder gekomen met het maken van de elektrische ramen.
binnen bekleding dus maar niet weer terug geplaatst.
iemand nog wat info voor mijn , hoe nu verder.
 

Bijlagen

  • deur roomster 2.jpg
    deur roomster 2.jpg
    101,5 KB · Weergaven: 20

wieger

Lid
het is raar maar waar.
vanmorgen toch maar weer eens gaan kijken bij de roomster.
de bekleding had ik nog van de deur af , dus de schakelaar van de ramen maar weer eens aangesloten.
tot mij verbazing doet de bestuurders kan het weer , de bijrijders kant doet het niet vanaf de bestuurders kant.
wel doet hij het met de schakelaar van de bijrijders kant.
ik wil het nu weer inelkaar zetten maar moet nu nog wat onderdelen hebben.
het kabeltje van de deur hendel is stuk .
en een paar van de plastic interieur dopjes zijn sstuk gegaan.
en ik denk om de bestuurderskant electrische ramen schakelaar te vervangen.
weet iemand van jullie een adres voor deze onderdelen.
ik kan natuurlijk naar de skoda garage gaan, maar misschien is er ook wel een ander adres.
ik hoor het graag .
 
Bovenaan Onderaan