Electrische ramen kapot

pvl123

Nieuw lid
hallo,

Vandaag tijdens het rijden viel opeens mijn raam een stukje naar beneden. Blijkt dat de electrische motor het raam niet meer omhoog en omlaag kan doen. Ik hoor de motor wel lopen dus deze is niet kapot.

Nu wil ik de deur even opschroeven om te kijken wat er mis is. Maar gaat dit wel gemakkelijk en heeft iemand misschien het zelfde probleem gehad?

groeten
 

Jochus

Actief lid
Het deurpaneel afhalen is geen groot werk hoor, een beetje aftasten, bestaan ook foto's van waar alle schroeven en "vastmaakplastiekjes" (hoe heten die dingen nu!?) zitten, maar echt nodig heb je dat niet.

Dat je het mechanisme zelf kan herstellen, daar zou ik niet even hard op rekenen.

Noot: het deurpaneel opnieuw vastmaken kan je wel n paar keer doen. Heb ik al gehad: eerst lampje langsonder vergeten, weer los, alles geschroefd. Na twee dagen merk ik op dat ik het ledje de tweede keer niet teruggestoken had, weer alles los...
 

Gieliovd

Forumguru
Bekend probleem bij de VAG auto's.... raammechanismen welke het spontaan opgeven.

Helaas zoals ik begrijp valt hier niets anders aan te doen dan (laten) vervangen!

Maar goed, wacht de reacties even af..
 

EdK

Forumguru
Iw het bekende raam mechanisme !
Is een productie fout en is een garantie procedure voor
Voor jou met je wagen van 2000 zal het een coulangeregeling worden naar alle waarschijnlijkheid
Maar even zoeken hier op forum of even op site van Trosradar voor de voorbeeldbrief om je garantie aanvraag te kunnen doen !!
 

Fabia

† In Memoriam
Noot: het deurpaneel opnieuw vastmaken kan je wel n paar keer doen. Heb ik al gehad: eerst lampje langsonder vergeten, weer los, alles geschroefd. Na twee dagen merk ik op dat ik het ledje de tweede keer niet teruggestoken had, weer alles los...

Dat noem je nou toch de Wet van Murphy?
 

pvl123

Nieuw lid
bedankt voor jullie reacties.

Dus het beste kan ik maar even naar de dealer gaan. Er zelf aan gaan prutsen zal niet veel zin hebben!
 

Gieliovd

Forumguru
Als je recht op een coulance/garantie regeling hebt moet je hier voor op je strepen staan.

Bereid je eerst voor zoals Ed zei, en dan naar de dealer.

Dan heb je een verhaal, tegenwoord en macht.
 

pvl123

Nieuw lid
Net bij Auto Jawes in Ede geweest. Erg goed geholpen!

Ze hebben een nieuw mechanisme ingezet en mij verwezen naar trosrader. Uit ervaring konden ze zeggen dat pon meestal de kosten vergoed!

Dus dat gaan we dan maar proberen.
 

pvl123

Nieuw lid
Heeft iemand deze brief, of weet iemand waar ik deze kan vinden. Op trosradar kan ik hem niet meer vinden.

alvast bedankt.
 

pvl123

Nieuw lid
Ik zie er niks tussen staan. Maar misschien lees ik erover heen dus zal het nog een keer doornemen.
 

Sportline

Senior Member
Sinds vandaag zijn er ook problemen bij mijn ramen aan de voorzijde. Beide zijn electrische en die willen wel naar beneden maar niet goed meer naar boven. Ze gaan tot de helft en dan stoppen ze. Daarna kun je ze met de hand naar boven duwen. Ook wil het wel eens voorkomen als het raam helemaal beneden is dat tie maar 3cm omhoog gaat en dan weer helemaal naar benden. Dan moet je het knopje in houden tot die boven is, als tie zo ver komt. Binnenkort ga ik ook naar de garage voor verhaal. Iemand hier nog suggesties of tips....
 
Sinds vandaag zijn er ook problemen bij mijn ramen aan de voorzijde. Beide zijn electrische en die willen wel naar beneden maar niet goed meer naar boven. Ze gaan tot de helft en dan stoppen ze. Daarna kun je ze met de hand naar boven duwen. Ook wil het wel eens voorkomen als het raam helemaal beneden is dat tie maar 3cm omhoog gaat en dan weer helemaal naar benden. Dan moet je het knopje in houden tot die boven is, als tie zo ver komt. Binnenkort ga ik ook naar de garage voor verhaal. Iemand hier nog suggesties of tips....

Ik ga er vanuit dat er sleet op je mechanisme's zit. Daar helpen geen goedkope middelen aan. Het aluminium binnenwerk waar die haspel en kabel van het mechanisme op zitten wordt uit je deur gesloopt, de oude luidspreker op de nieuwe plaat gerivetteerd en je mag betalen.

Een ander geval is het wanneer kort geleden de spanning van je batterij geweest is.
Blijkbaar vergeten de raamheffers dan waar je portier stopt. Dit vertaalt zich inderdaad in het feit dat je aan de knop van je raammechanisme moet blijven trekken tot je ruit boven is.

Eén oplossing: Zodra je glas boven is moet je nog een keer aan die kop trekken. Je hoort dan een klik, en de positie "raam volledig boven" is weer vastgelegd. Vanaf nu zou je raam op commando weer in één ruk naar boven moeten gaan.
 

pvl123

Nieuw lid
Net een brief van pon binnen gehad. De auto is al 8 jaar oud dat vonden ze toch wel wat aan de oude kant om de kosten volledig te vergoeden. Maar ze willen me wel tegemoet komen en daarom betalen ze de materiaal kosten.

Dat is toch 120 euro.

Toch netjes van Pon!
 
Bovenaan Onderaan