Electrische Achterklep O3

Fean

Forumguru
Hoi,

de electrische achterklep gaat alleen open.. maar niet automatisch dicht.

Weet iemand of ik de achterklep ook automatisch kan laten verlopen? Je zou zeggen dat dit toch zou moeten kunnen via de VAGCOM of iets dergelijks?

NewO3

Forumguru
Zonder aanpassing gaat hij automatisch dicht bij indrukken knopje op achterklep.
Met VAGCOM aanpassing kun je achterklep ook dicht doen via AB en knopje in middenconsole. Dagelijks plezier van.

Laatst bewerkt:

martijn v o

Forumguru
Ik kan niet helemaal begrijpen wat je bedoelt.

Heb je een electrische achterklep?

Open maken door het knopje op je pookpaneel, of door aan de klep zelf de greep te bedienen.
Daarbij krijg je automatisch een piep geluid.
Dichtmaken kan alleen met het knopje wat zit op de binnenbekleding van de achterklep op het schanierende deel aan de onderzijde.

dichtmaken van binnenuit en zelfs met de sleutel en het piepje uitzetten kan met VCDS afhankelijk van je uitvoering.

Fean

Forumguru
Zonder aanpassing gaat hij automatisch dicht bij indrukken knopje op achterklep.
Met VAGCOM aanpassing kun je achterklep ook dicht doen via AB en knopje in middenconsole. Dagelijks plezier van.

dus toch via VAGCOM.

Ik begrijp overigens niet waarom dit niet de standaard is. Met name het dicht maken via de afstandsbediening.. vanuit mijn keuken kan ik mijn auto zien en ook dat ik de klep wederom ben vergeten te dichten. Dan zou het mooi als ik er niet naar toe hoef te lopen..

Ik zal de dealer eens vragen of hij dit voor mij kan doen.

W124

Senior Member
Dat piepje helpt ook kwam ik gisteren achter. Ik zag de auto niet en deed op afstand de klep open. Volgens vrouwlief liep er net iemand achter de auto die aan de kant sprong;)

Fean

Forumguru
Mijn stopte wel dacht ik, ik kijk het straks even na...

Volgens mij stopt de octavia naar beneden, omhoog volgens mij weer niet.

Linke soep voor je auto als je een fietsdrager "backpack" hebt.

Ik vind het vreemd dat dit uberhaupt mogelijk is, eigenlijk schandalig.

Antera

Donateur
piepje kan uit net als openen en sluiten met de AB en knop naast de pook. Ik nodig je graag uit ervoor :D

dan ben je van je probleem af. De klep stopt bij openen en sluiten bij een bepaalde weerstand als is dat redelijk wat

micky

Forumguru
Als aanvulling, als je een originele trekhaak hebt, gaat de achterklep niet automatisch open als er een stekker in gestoken is, dit ter bescherming van je klep, bedien je een 2de keer dan gaat hij wel open.

blauwkeut

Forumguru
Kijk, dat vind ik dan weer Simply Clever... Nu nog een detectie voor parkeergarages, want ik heb al een keer geluk gehad (1cm over tot het dak)...

Veryamaethon

Senior Member
Als aanvulling, als je een originele trekhaak hebt, gaat de achterklep niet automatisch open als er een stekker in gestoken is, dit ter bescherming van je klep, bedien je een 2de keer dan gaat hij wel open.

Ik heb een Thule afneembare trekhaak. Deze vakantie nog gemerkt..
Met een aanhanger moet je de knop bij de pook of die op de AB een 2de keer indrukken.
De knop op de achterklep doet het wel direct.

micky

Forumguru
@Veryamaethon , dat schrijf ik toch ook? overigens is het logisch dat hij het op de klep zelf direct doet, aangezien je dan bij de klep staat en ziet dat hij ruimte heeft om open te gaan..
Overigens is de Thule, de originele trekhaak voor Skoda.

Veryamaethon

Senior Member
Sorry @micky Dacht dat je met "originele trekhaak" doelde op een af-fabriek gemonteerd exemplaar. Bij mij is de haak er achteraf opgekomen vandaar mijn opmerking..

Bovenaan Onderaan