Electra uitval

Ik reed zondag vanuit België NL in en ineens viel de hele auto uit. Tellers vielen uit en ik kon geen gas meer geven, motor ook uitgevallen. Ik wachte even wat er gebeurde, binnen 10 seconden deed alles het weer. Ik vond het wel een vreemde gewaarwording.
Ik vraag me dan ook af of het door een electr(isch)onisch signaal kan komen van naast de weg oid. Mijn vriendin was op dat moment ook net aan het bellen en haar verbinding viel op dat moment ook weg. Lijkt me sterk dat dat er wat mee te maken heeft eigenlijk, maar wel opmerkelijk.
Iemand anders dit ooit meegemaakt of iemand die weet hoe dit kan komen?

Gieliovd

Forumguru
Hmmm... iemand met een EMP gun aan het spelen? :)

Vreemd!

Zelf wel eens meegemaakt dat ik lekker aan het cruisen was en opeens KLAP! Tellers uit, lampen uit, cruise control eraf, motortje liep nog wel... Alles verder uit.

Ik schrok me het lamlazeres, het was nog donker ook.

Opnieuw gestart en geen probleem meer...

Misschien even richting dealer, kijken of er een melding in het systeem staat?

Sja ach, als het bij deze ene keer blijft is het niet zo erg, maar als dit vaker gebeurt zal dat idd wel een keer verstandig zijn.

Ik zou zeker even naar de dealer gaan, ook al is dit de enige keer.

Misschien handig om te weten voor mede-skoda-rijders...om welk type/model gaat het en met welke motor ?
!!! Ik hoor een terugroep-actie !!! :D

hemi24

Forumguru
De combinatie van een uitval van een mobiele telefoon én de auto tegelijkertijd, neigt wel sterk naar een Elektro magnetische puls (EMP)...

Toch even het storingsgeheugen laten uitlezen? Houdt ons op de hoogte...

Mwah ik heb het wel eens gehoord van iemand met een Volkswagen. Auto's uit de VAG-groep zullen wel een beetje gevoelig voor EMP-aanvallen zijn denk ik. Alle gekheid op een stokje, ik ga hiervoor niet naar de dealer, want daar kom ik nooit.
Ik heb een 2.0 tfsi en de auto komt uit '06.

crepusculum

Nieuw lid
Een paar weken geleden net hetzelfde meegemaakt met een 1.9 TDI DSG6 uit 2006 (volledig uitgevallen). Startte echter niet of erg moeilijk. Wegenwachter kon geen mechanisch defect vinden, maar vond via zijn computer verschillende storingen (o.a. toerentalsensor, gloeibougie...). De wagen is naar de dealer is afgesleept, waar ze vanalles uitgemeten en getest hebben en er uiteindelijk zonder enig probleem een testrit mee gedaan hebben. Wat er precies fout zat, is tot op vandaag nog steeds een raadsel...

Hij kan niet tegen NL dan, want ik reed NL in. Mijn auto deed 't trouwens vanzelf weer binnen 10 seconden, geen storingen ook alsof er niks gebeurt was. Ik hoefde niet eens de vluchtstrook op. Ik hoefde ook niet opnieuw te starten ofzo, ik heb helemaal niks gedaan.

Bovenaan Onderaan