Eindelijk weer een Skoda...

Arnoldotje

Forumguru
Het was een lang jaar, het afgelopen jaar.

Helaas vorig jaar net voor de kerst mijn auto in de plomp gegleden, waardoor ik in de leaseauto van een collega terecht kwam,
een Ford Focus Wagon Futura 1.8 TDci. Geen straf om in te rijden hoor, maar ik miste toch de ruimte en de afwerking van een Octavia.

Vandaag eindelijk een nieuwe besteld. Aangezien het een leaseauto betreft heb ik gekozen voor de Octavia Greenline Businessline 1.6 TDI.
Na een proefrit viel me het vermogen van deze motor niet tegen, en hij is heerlijk stil.

De auto krijgt als kleur Anthracite Grey Metallic met Onyx bekleding. Als extra's heb ik gekozen voor:
- Stoelverwarming
- Elektrische ramen achter
- Scheidingsnetje
- Sunset
- Columbus ipv Amundsen.

Over levertijden heb ik nog niets vernomen, maar ik vermoed dat dat even gaat duren, hoop nog wel dit jaar.

Later meer....

Arnoldotje

Forumguru
Update 2: Ik werd eergisteren gebeld door de dealer. Die vertelde dat ze de auto binnen hebben gekregen. Ik kan hem komende donderdag ophalen.
Uiteindelijk dus 11 weken moeten wachten ipv tot eind januari volgend jaar.

adjego

Actief lid
Update 2: Ik werd eergisteren gebeld door de dealer. Die vertelde dat ze de auto binnen hebben gekregen. Ik kan hem komende donderdag ophalen.
Uiteindelijk dus 11 weken moeten wachten ipv tot eind januari volgend jaar.

Nu nog uitleveren. Meestal gebeurt dat niet meer na half november.

Arnoldotje

Forumguru
:shocked:

Een goede lezer had genoeg gehad aan het zinnetje:
"Ik kan hem komende donderdag ophalen."

Voor de minder oplettende lezers onder ons:
Ik lever dus komende donderdag mijn huidige auto in bij de leasemaatschappij en direct daarna ga ik naar de Skoda-dealer, die mij de auto uitlevert, ter beschikking stelt, aanbiedt, overdraagt, presenteert, klaar heeft gemaakt zodat ik ermee weg kan rijden en wat al niet meer zij. Ergo, in het kort, ik kan hem komende donderdag ophalen. En dat allemaal na half november, tja, duidelijker kan ik het niet maken.

EdK

Forumguru
Dus vanaf volgende week donderdag rij je dus tot januari op de fiets ??
Veel plezier aan je fiets en Skoda ..............:uitlachen:

Arnoldotje

Forumguru
En bedankt hoor.

Kan er gewoon slecht tegen dat als mensen de tekst zelfs quoten om er vervolgens blijk van te geven het niet gelezen te hebben.:ahum:
En ja, dat komt dan zo op het scherm, het zij zo, excuses aan de degenen die zich daar dan weer aan storen.

Maar goed, ik kan niet wachten tot donderdag :super:!!
Gelukkig wordt de auto met winterbanden afgeleverd.

cvegreen

Forumguru
Veel plezier met je nieuwe auto . Ben blij dat er uiteindelijk toch nog een skoda ten tonele verschijnt daar bij u op den oprit .

Arnoldotje

Forumguru
@Adjego:
Dit kwam inderdaad niet op de door jou bedoelde manier aan.
Maar als je het positief bedoelt, bedankt.

Arnoldotje

Forumguru
:cheer:Joehoee!!!

Hij is binnen.
Gisteren de auto opgehaald bij de dealer in Zwolle.
Had de afspraak om vier uur, maar de verkoper was nog druk met andere mensen. Na even te hebben gewacht ben ik vriendelijk te woord gestaan.
Buiten stond de auto onder een laag sneeuw.
Ik had een Greenline Business besteld, maar ik ik heb nu een Greentech Ambition Businessline. De greenlines waren dus helemaal niet meer te bestellen. Best apart, want dit is nooit aangegeven door de dealer noch de leasemij. Ga nog uitzoeken wat dit voor financiele consequenties heeft.
Ze hebben het uitrustingsniveau gelijkgetrokken door een audio pack en een multifunctioneel stuurwiel bij te bestellen. En als extra´s heb ik nu een start/stop systeem en ESP.

Eerste indruk: FANTASTISCH
Vanochtend een lange rit gehad (180 kilometer) en hij rijdt super.
Genoeg power, heerlijk stil en die stoelverwarming wil ik nooit meer zonder.
Ben blij dat de weersomstandigheden dwingen om rustig aan te doen, dit komt het inrijden ten goede. Anders had ik veel meer het gevoel gehad me erg in te moeten houden, wat wellicht niet gelukt was :2133:.

Bovenaan Onderaan