Eindelijk: Skoda Octavia Combi 1.6 TDI; Elegenace Businessline

Spaced

Senior Member
Eindelijk, na lang wachten kon ik dinsdag 25 mei m'n nieuwe auto ophalen bij Broekhuis in Assen, een dag voor vakantie. Daar ik woon in Utrecht, werk in Arnhem van te voren wel even gebeld of hij er inderdaad wel was. Na telefeonische verificatie bleek inderdaad dt 'ie klaarstond. Het nummerbord was net binnen, en de auto stond nog bij de poetser. Tegen de tijd dat ik vanuit Arnhem in Assen zou arriveren zou de auto voor mij klaar staan. Vol goede moed de rit aangevangen naar Assen. Toen ik arriveerde bij Broekhuis was het poetsen iets uitgelopen. Geen enkel probleem; nog even leuk zitten praten met de autoverkoper, en uiteindelijk kwam 'ie voorrijden, gepoets en wel, mijn nieuwe Octavia :)

Door de dealer zo snel mogelijk de platen er op laten zetten, e.e.a. laten uitleggen t.a.v. de navi, en weg was ik. Bummer was dat ik glad was vergeten een schade aan mijn oude leaseauto te melden aan de lease maatschappij (paaltje gepakt). Desalniettemin vol goede moed vanuit Assen op huis aan gegaan. Wat was die automaat en de Navi een verademing; zeker i.c.m. de iPod aansluiting en de geweldig werkende telefoonvoorbereiding.

Volgende dag gelijk auto volgestouwd en vertrokken naar Italië. Op aanraden van Broekhuis de auto eerst netjes warm gereden, maar daarna wel vlot ingereden.

We zijn nu bijna een anderhalve week verder, en we zijn zojuist thuisgekomen uit Italië. De Skoda heeft er nu ruim 4000km in een week opzitten, en geeft zelfs op de meest deplorabele wegen van Italië geen krimp. De Columbus heeft z'n werk in Rome en Firenze fantastisch gedaan, en de 7 traps DSG bak was op de Autobahn een verademing.

Conclusie: Ten eerste: Broekhuis Autobedrijven in Assen is een geweldig autobedrijf. Ze hebben zich echt uit de naad gewerkt om mijn auto voor vakantie te leveren. Helaas woon ik te ver weg, maar ik kan iedereen deze dealer aanbevelen. Ook een pluim voor onze leasemaatschappij (Vallei autolease).

De auto: In één woord: Geweldig. Ondanks dat ik van te voren wat skeptisch over de verhouding motorinhoud/gewicht auto, kan ik niet anders zeggen dat de 1.6 TDI een pracht van een motor is. Fluisterstil (soms schrik ik wel eens bij het starten, omdat ik 'm niet hoor: Doet 'ie het nou?) en qua vermogen net zo goed als m'n oude 1.9TDI. Op de Duitse Autobahn kon ik erg goed mee komen. Vandaag terug bijna constant 170 - 190 gereden, en geen centje pijn. Overigens snap ik niet waarom de auto op 197km/h is afgeregeld, maar dat maakt eigenlijk ook niet echt uit, want dat is een snelheid die ik in NL zelden rijd. De Columbus is fantastisch, de mogelijkheid om in één keer gewoon dik 300GB aan muziek mee te nemen is een verademeing, nooit meer gepiel met CD's. Plus daarbij het feit dat heel Europa gewoon op de HDD staat, ideaal.

Tot nu toe dus nog geen onverkwikkelijke zaken tegengekomen (behalve die lelijke greep aan de achterklep). Ik zal morgen even foto's posten. Wel balen dat 'ie gelijk zo vies is na zo'n toer door Europa...
 

Wasmachineman

Forumguru
Leuk Spaced....even ingereden naar Italie ! :24:
Ik ga eerst nog met mijn huidige O2 naar Italie en krijg dan in september bijna dezelfde die jij nu hebt ! Veel rijplezier nog en tot ziens hier !
PS. Ik krijg hem van Broekhuis Emmen.
 

mmarechal

Actief lid
Leuk om te horen dat je zo tevreden bent over de auto. De greep in de binnenkant van de achterklep is al vaker besproken. Welliswaar erg lelijk, maar ontzettend praktisch, en ach je ziet hem niet als je lekker van een rit aan het genieten bent ;).
 

Spaced

Senior Member
@mmarechal: Ik krijg m'n klep dus niet dichtgezwaaid met een ahnd, terwijl dat wel lukt bij de handgreep die ik m'n oude VW had. Nou ja, boeiend, ik zie 'm niet als ik aan het rijden ben :)

@wasmachineman: Ik ben benieuwd hoe jouw ervaringen met Broekhuis zijn. En uiteraard hoe je nieuwe auto bevalt :)
 

Wasmachineman

Forumguru
Tot nu toe heb ik eem heel goede begeleiding vanuit Broekhuis ! Vind het een leuk bedrijf en een goede adviseur die Rijk Bouman !
 

Spaced

Senior Member
Hier nog zoals beloofd wat foto's:

picture.php


picture.php


picture.php


picture.php
 

Maarten

Forumguru
Het is verstandiger om de foto's van je auto te bewerken en het kenteken af te schermen!
Mooie auto!
 

Spaced

Senior Member
Ja weet ik, momenteel alleen even geen beeldbewerkingsprogramma bij de hand. Zal ze van de week even bijwerken.
 

Spaced

Senior Member
Ja, god; ik weet het niet. Mensen zien je immers ook rijden met je nummerplaat. Het enige is dat mensen misschien de koppeling tussen jou en je auto kunnen maken. (Als ze hier komen, en als ze je zien rijden, EN dan moeten ze je plaat nog hebben onthouden...)
 

Wasmachineman

Forumguru
Kijk, je wordt ergens gespot door mij op de snelweg. Ik plaats de foto van de auto van Spaced met leesbaar kenteken op dit forum. Iedereen ziet dus dat Spaced op de A2 reed van Utrecht naar Amsterdam afgelopen donderdag rond 19:00 uur. Dan zouden er vragen kunnen komen zo van : Hé, wat doet hij daar op dat tijdstip ?
Dus dan zou je kunnen aangeven dat het kenteken onherkenbaar moet zijn, privacy ! In alle andere gevallen dus gewoon voor de deur, laat maar gewoon leesbaar zijn toch ? We zijn wel aardig :ot:weer !
 

Spaced

Senior Member
Toch ff m'n oude topic kicken.

Ik ben nu ruim 11.000km verder (in krap 10 weken!!) en nog steeds errug tevreden over deze Skoda. Had niet verwacht dat Skoda een dusdanig gevoel van luxe en relaxheid met zich mee kunnen brengen; af en toe waan ik me gewoon in een Audi (maar dan voor een bulk minder geld)

Vooral de DSG is echt een genot om mee te rijden, met name in de file. Het enige wat me " tegenvalt" is de push die de 1.6TDI levert. Hoewel de auto iets zwaarder is dan mijn vorige, (met de 1.9TDI met vergelijkbare specs, 77kw, 105PK, 250Nm) had ik toch graag iets meer lompe push gehad; zeker bij hogere snelheden (150/160 km/h).

Desalniettemin raad ik iedereen in mijn omgeving Skoda aan; gewoon heel veel waar voor je geld (alhoewel 31k aan euro's toch alweer fl.68.000 gulden is...)
 
Bovenaan Onderaan