Eindelijk! Mijn Fabia GL Combi!

Chatslet

Forumguru
Na lang wachten heb ik hem dan vanochtend op mogen halen:
Mijn witte Fabia Combi Greenline Businesline :worshippy:
Vandaag zo'n 217 kilometertjes er mee gereden naar mijn ouders, hoofdzakelijk snelweg en provinciale wegen en daarna meteen getankt, pasten maar 8 litertjes bij dus zo ongeveer 1:27. Heb me wel aan de snelheid gehouden, hoofdzakelijk 120 en 130 en de laatste wegen 80, klein stukje file en hier en daar bij het optrekken het gas wat dieper ingedrukt (wel onder de 2700 rpm gebleven) om het inrijden wat te bevorderen. Na alle berichten hier over het verbruik ben ik hier positief verrast over. Verder rijd de auto gewoon heerlijk rustig, stil en comfortabel. Na de rit van ruim twee uur was ik geen eens moe. Ben er erg blij mee!

Wel een minpuntje: vanmiddag even samen met mijn vader geprobeert om Xenon in te bouwen maar dat viel vies tegen, ging gewoon niet met de adapters dus vervolgens met veel moeite de originele lampjes terug geplaats. Later nog maar eens een poging wagen of eventueel naar een professional gaan. Jammer maar mag zeker de pret niet drukken.

Hier istie dan:

2012-06-08-027.jpg

Dakrails, Maxidot, Amundsen+, Getinte ramen, Trekhaak, 12 volt in de kofferbak, opbergvakjes onder stoelen en in de kofferbak extra bijbesteld.

piair1982

Forumguru
Gefeliciteerd!

Wat lukt er niet? Je kan de originele adapters aanpassen die nu op de H7 lamp zitten. Zie elders mijn inbouw instructie.

Het zou kunnen dat je de haakjes iets naar binnen moet buigen.

Chatslet

Forumguru
Dank je :)

Ik durf niet echt in de originele adapters te snijden/zagen want als die stuk gaan krijg ik de originele lampen er niet meer in terug wat ook al een lastig klusje was want de ruimte is heel erg beperkt. Ik heb begrepen dat jij ze na de aanpassing hebt kunnen lassen zodat ze weer de originele vorm hebben. Die optie heb ik helaas niet, dus ben bang dat ik inderdaad op de een of andere manier de adapters van Lince moet aanpassen.

turboturbo

Forumguru
Gefeliciteerd!
Ik volg alleen even niet waarom je meteen vanaf dag 1 Xenon zelf in gaat bouwen, kon je dat er niet af-fabriek bij bestellen?

Noord26

Forumguru
Dat is idd geen optie vanuit de fabriek. Wel als optie te leveren op de broertjes Ibiza en Polo.

Ik kan goed begrijpen dat het even niet wil lukken met de adaptor als je het nooit gehanteerd hebt. Als je het eenmaal 'onder de knie' hebt vervang je een lamp binnen 5 minuten. Want mocht er ooit een lamp stuk gaan is het wel handig als je dat dan ook zelf kunt. Of om wat voor reden dan ook.

Chatslet

Forumguru
Tja, werd er goed wanhopig van maar de adapters waren ook anders dan de fabrieksaf lamphouders. De vleugeltjes waren breden er lager waardoor de lampen gewoon niet goed vast kwamen te zitten. Ik ga later deze week maar weer eens proberen, voorlopig vind ik het goed zo.

Gefeliciteerd, veel rijplezier. Ik heb gelijkertijd mijn (ook witte!) Yeti mogen ophalen. We hebben overigens bijna dezelfde kentekens (mijne is 07-XHF-1). Ik zal ook even een foto plaatsen.

BlueFlag

Nieuw lid
Vandaag zo'n 217 kilometertjes er mee gereden naar mijn ouders, hoofdzakelijk snelweg en provinciale wegen en daarna meteen getankt, pasten maar 8 litertjes bij dus zo ongeveer 1:27. Heb me wel aan de snelheid gehouden, hoofdzakelijk 120 en 130 en de laatste wegen 80, klein stukje file en hier en daar bij het optrekken het gas wat dieper ingedrukt (wel onder de 2700 rpm gebleven) om het inrijden wat te bevorderen.
:shocked: Misschien dat de dealer bij het volgooien ontlucht heeft; schijnt een paar litertjes te schelen. Heb jij ontlucht bij het tanken?

Gefeliciteerd met je Faab, en veel plezierige en veilige kilometertjes toegewenst!

Chatslet

Forumguru
Nee, heb niet ontlucht bij het tanken, geen idee hoe dat moet maar de verbruikscijfers op de boordcomputer gaven ook ongeveer dat verbruik aan. Ik ben de 1e 1000 kilometers inmiddels gepasseerd met een gemiddeld verbruik 1:24 waarbij op A wegen en N wegen met een gangetje van 80 tot 110 km/u een verbruik van tussen de 1:27 tot 1:32 te realiseren was. Ik gebruik dan wel vaak de cruise control en laat de auto lang van te voren uitrollen bij stoplichten. Ritjes binnen de bebouwde kom trekken het gemiddeld verbruik wel weer omlaag omdat ik daar niet beter uit kom dan 1:17. Ik moet nog even uit zoeken hoe het precies werkt met de maxidot om bijvoorbeeld rit gemiddelden te kunnen berekenen want hij lijkt nu alles bij elkaar te gooien terwijl de afgelegde afstand wel te resetten is. beetje veel knopjes :ahum:

Volgende week ga ik nog wel even terug naar de dealert, uitlijning lijkt niet helemaal goed te zijn, auto trekt een beetje naar rechts, de kaarten op de navigatie lijken sterk verouderd en ik vermoed dat ik een rubber dopje kwijt ben. Ik kan me herinneneren dat er onder de tankdop een rubber dopje zat en daar zit nu gewoon een gaatje. Ik vraag me af of dat iets is wat naar binnen wordt getrokken door het vacuum als je brandstof verbruikt of dat ik het gewoon domweg verloren ben.

RefleCs

Forumguru
Ik heb dan een 1.2 TSI en het onluchten doe je door een palletje wat in de tankopening zit bij het tanken om te halen. Zo krijg ik 52 liter in m'n Faab.

Chatslet

Forumguru
Waar zit dat palletje dan? Ik zie alleen mijn tankdop zitten en dat gaatje daar onder waar dat rubberen dopje in zat. Hoort dat palletje soms in dat gaatje te zitten?

RefleCs

Forumguru
Ik heb geen idee of ze ook in de TDI's zitten. Bij de benzine variant zit hij aan de rechterkant (als de dop eraf is) in de opening van de tank.

Chatslet

Forumguru
Heb hem inderdaad gevonden, dank je! Is een soort van buisje aan de rechterkant van de vulopening dat schuin naar voren streekt. Heb er even met het vulpistool tegen aangeduwd en toen deed ie pssssssssst! Daarna geen problemen met tanken meer gehad.

turboturbo

Forumguru
Is dat gaatje niet om teveel getankte brandstof door te laten ontsnappen? Zodat het niet langs je lak en schoenen loopt...?

Chatslet

Forumguru
Ja dat vertelde de dealer mij ook al, maar ik vind het zo raar dat er eerst een soort van rubber dopje op leek te zitten.

RefleCs

Forumguru
Mooi zo. Als je even doorzet kan je door dat palletje aardig wat extra litertjes tanken en dus ook de nodige extra km's. De brandstofmeter begint bij mij pas na een km of 230 terug te lopen.

Bovenaan Onderaan