Eindelijk is mijn Skoda Karoq Sportline Gewrapt in Billionaire Green

EdK

Forumguru
Wel als ik de foto van de TS zie dan is dat een foto die zo maar even is gemaakt en die nul nabewerking heeft gedaan...
Dus tsja waar wil je heen ??
Dus laten we weer on topic gaan en melden dat het een mooie wagen zo is in deze kleur !! Of afgrijselijk omdat smaken verschillen.. :koffie:

Foto van Hemi daar is wel rekening gehouden met lichtval en ongetwijfeld nabewerking toegepast..

leon-cupra

Forumguru
Ben zelf enorme fan van groen maar zou wel eens een foto willen zien “In het licht”. Foto is nogal redelijk donker waardoor het groen ook een heel stuk donkerder toont. Denk dat het veel helderder is van kleur, deze kleur.

MarcoO2

Forumguru
Wel als ik de foto van de TS zie dan is dat een foto die zo maar even is gemaakt en die nul nabewerking heeft gedaan...
Dus tsja waar wil je heen ??
Juist bij die snelle smartphone-foto’s wordt al, door de camera-app zelf, bij het creeeren van de .jpeg van alles aangepast (en dus nagewerkt)…

Wake up, Ed! ;)

Japanese Power

Donateur
Mee eens met de laatste reacties, google maar eens op billionare green wrap en je zult zien dat de meeste foto's een heel stuk lichter groen tonen dan de TS foto. En daar zullen heus een aantal foto's van zijn bewerkt, maar wel met doel om een correct beeld te geven van de kleur van de folie.

Anyway, TS is blij, het is tenslotte ZIJN auto ;)

MarcoO2

Forumguru
Ik ben voor team @EdK : nabewerken is iets anders dan bewerken en/of verwerken….
Ach, op een fotografieforum zul je weinig medestanders krijgen.

Maar ‘t maakt ook niet zoveel uit: feit is dat de aanname dat een foto direct uit de smartphone automatisch kleurgetrouwer is, onjuist is. Hoe je de bewerkingen, verwerkingen of nabewerkingen dan ook noemt.

EdK

Forumguru
feit is dat de aanname dat een foto direct uit de smartphone automatisch kleurgetrouwer is, onjuist is.
Jouw aanname is zeker de mijne niet en heb nooit gezegd dat een smartfeun foto kleurgetrouw is !
Tov een normale spiegelreflex is een smartfeunfoto een zielig tekeningetje ( kort door de bocht )
Dus zodra de foto is gemaakt wel of niet door de smartfeun aangepast tijdens maken en je bent er niet tevreden mee dan ga je mijn inziens pas nabewerking doen op die foto !

Maar goed jij kijkt er blijkbaar anders tegenaan , maar nu weet je hoe ik er tegenaan kijk ......

Zo en nu ON TOPIC maar weer..................... :koffie:

Bovenaan Onderaan