Eindelijk... hij is er (O2 Combi Elegance AB)

Yeah, hij is er!
Na een anderhalf uur durende uitleg van de verkoper bij Martin Schilder in Schagen, mocht ik eindelijk gaan rijden met 'mijn' nieuwe auto.

Dit zijn mijn bevindingen:

1) Gassysteem is mooi ingebouwd. Mooi extra vloertje. Het reservewiel zit in een mooie hoes en er is ook nog een compressor- en spuitbusset meegeleverd. Netjes. De schakelaar zit mooi ingebouwd onder de schakelpook. Maar ik mag pas op gas gaan rijden over 1500 km.

2) Automaat is even wennen. Het duurt even voordat de electronica oppakt dus dat is even om rekening mee te houden. Even snel ergens voor langs glippen kan dus vervelende gevolgen hebben. Het is gewoon even een kwestie van wennen denk ik. Voor de rest niets dan lof. Ik 'verheug' me nu al op de eerste file.

3) Comfort is prima. Stoelen zitten lekker hard (daar hou ik van). Schakelaars zitten op logische plaats. Het rol- of rijwindgeluid in de auto valt me alleszins mee; is echt niet slecht. Weggedrag lijkt me prima, ook al omdat er hulpveren onder zijn gemonteerd.

4) Electronica is zeer uitgebreid. Ik hoop ergens nog even de tijd te vinden om me door het boekje van de Columbus heen te worstelen. Dit systeem is in combinatie met de MaxiDot een perfecte reispartner. Geluid van de stereo is prima.

Ik moet even kijken wanneer ik foto's ga maken. Vandaag plenste het gigantisch dus foto's maken was er niet bij. Zodra ik tijd heb zal ik zeker een paar fotootjes posten.
 

jaspernl

Actief lid
Hey Polleke!!!
Gefeliciteerd, kerel!
Die tiptronic is echt perfect. Ik heb hem ook gehad op een Octavia, en dat was voor mij een belangrijke reden om weer een Skoda te nemen!!!
En natuurlijk verwachten we foto's. Maar dat wist je al...
Enjoy!
 
Die komen echt zo gauw mogelijk. Ik hoop morgenmiddag of vrijdag. Daarna ben ik 2 weken voor mijn werk in het buitenland en wordt het dus zeker niets. Ik hoop ze echt snel te kunnen maken.
 

cvegreen

Forumguru
Je zult er ongetwijfeld heel veel plezier in beleven.
Als je vaak in de file staat zal een automaat wel een pak minder vervelend zijn dan een handgeschakelde wagen.
 
Hierbij een paar plaatjes:

picture.php


Het kleine ronde schakelaartje is van het LPG systeem

picture.php
 
D

Deleted member 1861

Gefeliciteerd met je mooie bolide!
De Columbus leer je heel snel kennen, je hebt het boekje nauwelijks nodig.
Hopelijk blijft hij er bij jou gewoon in zitten, net als bij mij tot nu toe.
Gezien de berichten van de laatste tijd over gestolen "Columbi" behoren wij dan tot het selecte gezelschap dat nog niet bestolen is.
Heel veel plezier ermee!
 
Bovenaan Onderaan