Eindelijk een Octavia

Hallo,
Mijn naam is Koen en kom uit het bouwjaar 1959. Mijn eerste ervaring met Skoda was in 1982 als meerijder in een type 120 met de motor achterin? Krap lawaaiig maar wel snel en degelijk.

Ik woon in Friesland en ben voornemens om in (de buurt van) Rotterdam te gaan wonen. Heb een relatie met een lieve vrouw. zelf geen kinderen. Ben voltijd vrachtwagenchauffeur bij een supermarkt keten in het noorden des lands. Ik ben een deels voor mijzelf begonnen als "onafhankelijk vertegenwoordiger in essentiële diensten". Omdat er in Friesland weinig te bleven valt heb ik de stap gewaagd en ga (nota bene als Amsterdammer) in Rotterdam wonen.

Mijn vorige auto was een Citroën C5 2,.0 16v automaat uit 2003 op gas. en geloof mij het IS creative technology. wat een ellende en kosten met die, overigens wel riante, olievering. Met dik 3 ton op de teller heb ik deze auto in de familie weggegeven. De betrouwbaarheid liet te wensen over en hoop de betrouwbaarheid van een dieselmotor met mijn huidige auto weer terug te vinden. Ik hoor en lees (nog?) geen negatieve dingen over mijn groentje.

De auto:
Dit is een lichtgroene Octavia uit 2006 2.0tdi 6 traps automaat met 172 duizend kilometer op de teller. Ik hoop deze ook snel naar 3 ton en hoger te helpen.
Als extra zit er een westfalia afneembare trekhaak aan. Ik ben zelf weg van stationwagons en dakrails. Ruimte heb je nooit genoeg,
Er vallen al een paar dingen op die ik op het forum ga uitzoeken. ( ja eerst lezen en dan pas een topic starten.) Ben blij dat er een forum is voor Skoda. Dat geeft meteen een goed 'wij' gevoel. Heb er ook veel aan gehad met mijn c5je.
Zal zien of ik mijn wagen meer kan omschrijven. Wordt hopelijk mijn laatste merk. en weinig knutselen onder de auto:)
Met mijn rijstijl tik ik bijna 1 op 20 aan. wauw.

Jullie horen meer van mij.

Koen
 

The bone collector

Senior Member
welkom zou ik zeggen,

Over het algemeen kan je er wel van op aan dat de VAG producten wat degelijker zijn dan die van PSA. Dus alvast veel succes en veilige kilometers gewenst!
 

Oli4

Actief lid
Beste Koen,

welkom hier op 't forum; je kunt hier over 't algemeen meer info vinden over je auto, dan dat de gemiddelde garage je kan vertellen. :xyxthumbs:.
Voor wat betreft je 2.0TDi: Gewoonweg goeie keuze, ik rijd de mijne alweer 5 jaar met veel plezier.
Succes met je/jullie verhuisvoornemen, altijd weer een grote stap. (ikzelf wil met m'n gezin juist vanuit Gouda richting 't Noorden)...

Groet!
 
Bovenaan Onderaan