Eindelijk aan de Skoda!

Rictavia

Actief lid
Sinds 2009 ben ik eigenlijk al lid van dit forum. In dit jaar ontving mijn vader zijn eerste Skoda. Een paar jaar later volgde mijn moeder met een Fabia II die ze nog steeds heeft. Daarbij heeft mij zus nog een ramvolle Octavia III.

Zakelijk heb ik ook al een paar Skoda's versleten en zijn mijn vriendin en ik twee maanden terug nog naar de Skoda fabriek geweest.
Maar nu werd het tijd om voor mijn vriendin een waardige opvolger te vinden voor haar Golf TDI. Het werd economisch niet meer haalbaar om hierin te blijven rijden, dus hebben wij afscheid genomen van de Golf en de Skoda Citigo welkom geheten in onze familie!

Het is een zwarte Skoda CItigo uit 2013 geworden met o.a. airco, cruise control en jawel: stoelverwarming! Wat een luxe.

52474931171_b42e115dfe_b.jpg


Komende uit een Golf was het wel een klein beetje wennen aan het formaat. Maar wat rijdt het leuk!

Gelijk ben ik begonnen met upgrades scoren; er komt een setje "facelift" achterlichten in de Citigo. "Facelift" omdat de randen enkel in kersenrood zijn ten opzichte van wat er nu inzit.
52488842771_b929f2fe43_b.jpg


De beste upgrade vind ik toch wel de facelift radio met facelift kilometerteller. Wat een verademing is dat grote scherm in de teller en de nieuwe radio.
Het is alles behalve "plug-and-play", maar mogelijk is het wel!

52504568683_729264e68f_b.jpg


Verder komt er nog een lederen stuurwiel in en krijgt de auto nog een onderhoudsbeurt.
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
@Chrisjemol heel wat, er zijn een paar linbus kabels die getrokken moeten worden en als ik het me goed kan herinneren ook een andere gateway/controller
 
Bovenaan Onderaan