eigenlijk best wel saai zo'n skoda

Rij al weer een paar maanden rond in de skoda.
Niets mee aan de hand.
Ding start gewoon elke ochtend.
Heb na 15000 km maar eens olie gepeild hoefde niets bij.
nog steeds niets kapot.
Maar gelukkig wil mijn vrouw er weer een oldtimer amerikaan bij, heb ik tenminste weer wat te doen.

___JC___

Forumguru
Goeie combo hoor een Skoda voor alledag en een Amerikaan voor in de weekenden...

(zie ondertekening)
:grin:

haggard

Senior Member
Ik heb een 1.6 gehad en nog noooooooit 1 druppeltje olie hoeven bijvullen... Soms vroeg ik me af of ik het oliepijl wel goed aflas, maar elke keer met een doekje afvegen bevestigdigde dat er inderdaad nog geen drupje bij hoefde...

Falcon

Donateur
Ondertussen 84.000km erop met de 1.6MPI en 7 liter in totaal moeten bijvullen. Ik heb zo'n vermoeden dat het met je rijstijl te maken heeft :D

Rick Blaine

Actief lid
Hmm, bij mij is het meer afhankelijk van de rijstijl van de vorige eigenaren dus... deze week is de olie net ververst dus ik zal het in de gaten gaan houden.

haggard

Senior Member
Falcon,

Volgens mij gaat het over de Octavia type 1 en niet type 2... Maareh, waar heb je die mooie Alpine headrest monitor vandaan gehaald... Die wil ik ook... Weet je toevallig het typenummer?

darkprojectx

Forumguru
Ik dacht dat de 2.0 bekend stond om zijn olieconsumptie... de 1.6 nu ook al ?? :eek:

hmm ja.. geen idee eigenlijk hoe mijn 2.0 zich houdt.. bij de golf 2 GTI was na 400 km de benzine EN olie op.. bij de Vento moest er 1x in de maand een litertje in.. deze heb ik eigenlijk nog nooit gepeild :crazy: toch zo maar eens ff doen!

Gieliovd

Forumguru
Tja... een oude GTI, wat wil je. Afgetrapt door vele generaties petjes. Die zal weinig zuigerveer meer over hebben gehad, gare kleppen etc..

Ik had een Ford Fiesta als eerste auto, er zou 120.000 op de teller hebben gestaan (leuk, die Ford tellers die tot 99.999,9 gaan :D Wat zal het zijn geweest? 220k? 320k?

Nou, dat ding draaide net als jouw GTI als mengsmering. Benzine tanken, 1 liter olie tanken. Dat is dus gewoon ongeveer 1:40 mengsmering he!

Ik knikkerde er gewoon cheap ass Halfords olie in, ding liep toch stuk, hield ik mezelf voor. Koppeling lag er al snel uit. En toen de rest ook. WEG met die feestbak.

van_der_P

Senior Member
In al die jaren dat ik Skoda rij (11.5 jaar), misschien 1.5 liter olie bijgevuld. Het ligt er veel aan hoe je de auto gebruik. Of hoe die gebruikt is geweest (vorige eigenaar).

Bovenaan Onderaan