Eibach verenvraag

Een kleine update van mij en de Octavia.

We zijn inmiddels 2 maanden verder en dit tevreden met de Skoda. Vergeleken met de vorige auto (VW Golf 5, 1.4 TSI) is de Octavia toch echt wel een stuk luxer Een automaat (of beter DSG) is echt super! en stoelverwarming ik kan niet meer zonder:nono: plus de ruimte is zalig!

Ik heb begin december bij @Rainesh de navigatie en firmware laten updaten, incl wat aanpassingen/modificaties in het VCDS. Alles werkt tiptop! echt blij mee, dank nogmaals @Rainesh.

V.w.b. de verlaging ben ik ook een stuk wijzer geworden. Tijdens het monteren van de winterbanden heb ik foto's van de chassis veren kunnen maken en het klopt inderdaad dat een verlagingsset van Eibach is gebruikt.

Ik overweeg echter om de verlaging ongedaan te maken en de Octavia weer op originele fabrieksveren te zetten. Voornaamste reden is het aantal drempels in Haarlem en ter voorbereiding op de vakantie. Ik denk dat deze pakezel tijdens het inpakken van de kampeerspullen deze zomer volledig aan de grond gaat komen:bloos: (als het er nog van komt, natuurlijk).

De reden dat het verlagingsset van Eiback er nog onderzit is omdat ik nog geen duidelijk idee heb over of na de verhoging, de uitlijning / sporing nog worden gecontroleerd?

Wellicht hebben jullie hier ervaring mee, of ideen over, dan hoor ik ze graag.

Grt., Polarbear

Bekijk media item 6428
 

EdK

Forumguru
hebben jullie hier ervaring mee, of ideen over,
Ik denk dat een @Antera je hier een goed advies over kan geven.
Verkoopt en monteert ze dus weet alle mogelijke opties voor je.
Denk dat als je over gaat op weer standaard dat dit erg gaat tegenvallen.
Komt hoger op zijn poten te staan, zal minder stabiel zijn in bochten ( zweverig )
Maar goed kan ook wezen dat jij dit niet zo ervaart na weer terug te zijn op standaard...
 

brepus13

Forumguru
@Polarbear

ik heb afgelopen zomer probleemloos rondgereden met een afgeladen O3 op eibach en een vouwwagen erachter. De auto hing echt niet in de wielkasten achter hoor.
 

innocenti

Forumguru
Ik heb 4jaar met Eibach veren rondgereden. Vooral voor vakantie kan je beter Eibach hebben dan standaard. Zelfs volgepakt en fietsendrager achterop is de auto heel stabiel en ziet er niet uit alsof deze door zn hoeven zakt.
 

Roeland80

Forumguru
Ik heb sinds een maand ook een O3 combi zit te twijfelen of ik mad hulpveren ga plaatsen of toch een Eibach verlagings set.... mocht je ze kwijt willen kunnen we ruilen
 

brepus13

Forumguru
Ik heb ook nog even MAD hulpveren eronder gehad maar hiermee kwam de achterkant zo ver omhoog dat het pijn deed aan de ogen. Daarom toch maar Eibach gezet en qua looks en bochtgedrag nooit spijt gehad. Hobbels zijn wel een dingetje geworden. Gewoon rustig eroverheen gaan werkt het beste.
 

catch me

Forumguru
Hij kan best wel zakken hoor, met veel erin en eibach....maar is gekkigheid, lagen een heleboel 40 x 60 tegels achterin.
Rijd super met eibach eronder, ook met drempels, ja je moet iets minder hard eroverheen maar dat is je rijgedrag iets aanpassen, de hele auto met eibach, rijd zo veel beter dan de standaard veren, en bij normale belading, vakantie etc echt geen probleem.
Ik zelf doe er voor de vakantie iets zelf ingekorte MAD hulpveren extra bij, heb je helemaal geen door hang probleem of wat dan ook, maar dat is ieder voor zich, het is eigenlijk niet nodig...
 

Bijlagen

  • 20210123_223447.jpg
    20210123_223447.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 72
Ik heb sinds een maand ook een O3 combi zit te twijfelen of ik mad hulpveren ga plaatsen of toch een Eibach verlagings set.... mocht je ze kwijt willen kunnen we ruilen


Hallo,

Ik heb een set Eibach veren, destijds via Antara gekocht voor mijn octavia combi 1,6 tdi
Ook had ik ( ivm veel gewicht in de kofferbak) er MAD hulpveren onderzitten. Deze heb ik ook nog.
Dit gaf de auto incl. belading een mooie look. Voor iets lager dan achteren.

Ik wil ze op de bazaar zetten alleen mag ik dit "nog"niet.
 
Laatst bewerkt:

haassie

Forumguru
In lijn met anderen hier zeggen. Ben juist van standaard naar eibach gegaan. Ben af van het deinen en ver inzakken vooral met mensen achterin en ook ivm caravan. Ligt er beter achter met eibach(vlakker) dan met de standaard veer waarbij hij echt ver inzakte bij juiste kogeldruk. Wegligging/rijgedrag is met eibach beter maar comfort is wel een stukje minder met name op korte oneffenheden en heb het idee dat eibach meer kraakt.
 

JMA

Lid
Ondertussen al verschillende reacties gehad maar toch nog mijn ervaring.

Ik heb een octavia combi rs uit 2014 deze was toen ik hem kocht 4cm verlaagd met h&r verlagingsset.
Deze heb ik er na ca. 3 weken afgehaald ivm de vele drempels hier in de buurt. Zonder verlaging is de auto meer zoekerig bij acceleratie en ik kan het verschil echt goed merken bij het hard door de bocht, dat wou met de verlaging beter. :)
Rijden is wat soepeler geworden en over het algemeen heb ik er geen spijt van dat ik ze er onderheen heb gehaald.

Met zware belading geen ervaring.

Auto is opnieuw uitgelijnd na het terugzetten van de veren en de uitlijning stond inderdaad iets verkeerd.
 
Bovenaan Onderaan