Eibach Pro-Kit verlagingsveren voor Superb Combi 3 met 1.5 TSi

Topic in 'Superb III' gestart door Gillezzz, 25-04-2019.

  1. Gillezzz

    Gillezzz Lid

    Beste allen,

    Sinds januari van dit jaar ben ik gezegend met een Superb Combi van de zaak met een 1.5 TSi motor. Bij de dealer heb ik een verlagingsset van Eibach meebesteld, maar sinds de hermotorisatie van 1.4 naar 1.5 is die compleet in de war m.b.t. een geschikte Pro-Kit. Eibach in Duitsland verwijst mij door naar de importeur in Nederland, en die zegt dat dezelfde set veren als voor de 1.4 tevens geschikt is voor de 1.5.

    Wie heeft er ervaring met een Eibach Pro-Kit op de Superb Combi met nieuwe 1.5 motorisatie?

    En nu ik toch bezig ben, heeft iemand ervaring met spacers/spoorverbreders i.c.m. de 19" Phoenix velgen? (liefst i.c.m. een verlagingsset) Velgmaat zou 8x19 ET44 zijn, gemonteerde banden ik dacht 235/40 R19.

    De bedoeling is een bescheiden spacer te vinden die de wielkast mooi vult, maar zonder aanlopen bij maximale stuuruitslag of hobbels op de snelweg. Als iemand er iets zinnigs over kan zeggen? (10mm, 15mm, verschil voor/achter, merk, etc.)

    Alvast bedankt!

    Groeten,


    Michiel
     

  2. CDK

    CDK Forumguru

    Goedemiddag Michiel, welkom!
    Op dit forum is het wenselijk dat men zich eerst voorstelt in het meet en greet topic. Wellicht krijg je dan ook nog zinvolle reacties ;)
    @Antera zal het antwoord op je vraag hoogstwaarschijnlijk wel weten.

    Greetz Corné
     
    Laatst aangepast: 25-04-2019
    Antera vindt dit leuk.
  3. Antera

    Antera Forumguru Donateur VCDS support


    Van harte welkom.

    Omtrent het verlagen kijken we niet naar de motor inhoud maar naar de aslasten. Als ik weet welke aslasten de auto heeft kan ik de juiste set voor je erbij zoeken. hiervoor mag je me het kenteken mailen of whatsappen.

    Omtrent de spacers is het een waterpas pakken en haaks op de band zetten en dan naar je wielkastrand meten. daar dan 5mm afhalen en je hem de maximale breedte van de spacers
     
    Last edited by a moderator: 25-04-2019
  4. EdK

    EdK Forumguru

    autocorrectie ?? :pieker::D
     
  5. CDK

    CDK Forumguru

    Ja :bloos: en bij het aanpassen kwam er “voorstemt” te staan :fool:
     
    Laatst aangepast: 25-04-2019
  6. EdK

    EdK Forumguru

    dus nog een eigenwijze autocorrectie ook nog ??
    Zeker een appel???:D
     
    CDK vindt dit leuk.
  7. Gillezzz

    Gillezzz Lid

    Bedankt Corné. Ik zal me even voorstellen.
     
  8. Gillezzz

    Gillezzz Lid

    Hi Antera, erg bedankt voor je reactie. De importeur suggereerde artikelnummer E10-79-012-02-22. Ik zal je mijn kenteken nog even doorsturen.

    Ik ga het vandaag of morgen even nameten! Heb je nog suggesties m.b.t. fabrikaat of type waar men hier goede ervaringen mee heeft?
     
    Last edited by a moderator: 26-04-2019
  9. Antera

    Antera Forumguru Donateur VCDS support

    Heb de juiste set door gegeven aan de hand van de aslasten en de set die de dealer aanrade is helaas de verkeerde set je moet de 03-22 hebben
     
    tha a en kwillems vinden dit leuk.
  10. Gillezzz

    Gillezzz Lid

    Nogmaals dank! Ik heb de dealer er op geattendeerd. Hopelijk gaat dat goed. :pieker:

    De spacers is een brug te ver voor de dealer geloof ik. Laat ik maar even schieten nu, aangezien de verlagingsveren al een enorme uitdaging blijken.
     
  11. Antera

    Antera Forumguru Donateur VCDS support

    Welke dealer is het?
     
  12. Gillezzz

    Gillezzz Lid

    Hoogenboom aan de Zuiderparkweg in Rotterdam. Ze zijn onlangs verhuisd dus dat zal ook niet meehelpen.

    Ik denk dat één van de monteurs in een Skoda 742 of iets uit die serie rijdt en dan behoorlijk getuned of omgebouwd naar rallyauto, dus je zou zeggen dat er ergens enige kennis m.b.t. aanpassen aanwezig is.
     
  13. Gillezzz

    Gillezzz Lid

    Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer. Na lang beraad, diverse e-mails en telefoongesprekken heeft de importeur van Eibach de dealer er toch van overtuigd dat het de Pro-Kit met artikelnummer E10-79-012-02-22 moest worden o.b.v. de aslasten. Volgens hem bestond de kans dat de auto aan de voorkant te hoog kwam te staan met de 03-22.

    Van spacers is het niet meer gekomen, maar eerlijk is eerlijk, ik vind de auto mooi op z'n pootjes staan nu. En het weggedrag is echt een heel stuk verbeterd. De Superb voelde toch een beetje als een boot op een iets te snel genomen klaverblad of bij venijnige hobbels in de weg. Hij stuurt en rijdt nu beduidend strakker zonder oncomfortabel te worden. Bij korte oneffenheden op de snelweg behoudt de auto het contact met de weg, i.p.v. er overheen te stuiteren zoals voorheen. Al met al dus erg tevreden!

    Bedankt voor de hulp en het advies hier, en oordeel zelf wat jullie er van vinden. :thumbsup:
    Superb_01.jpg Superb_02.jpg Superb_03.jpg
     
    JeSko, CDK, xplain en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. tha a

    tha a Senior Member

    top! Hij staat er mooi bij je Superb!
     
    Gillezzz vindt dit leuk.
  15. Antera

    Antera Forumguru Donateur VCDS support

    Staat er super bij
     
    Gillezzz vindt dit leuk.
  16. CDK

    CDK Forumguru

    Prachtig zoals het nu is :thumbsup:
     
    Gillezzz vindt dit leuk.
  17. Ziet er prachtig uit zo. Ik wil mijn Superb Sportline ook gaan verlagen als hij binnen is, deze heeft ook een 1.5 TSI motor.

    Een Sportline is in principe al ietsje verlaagd (15mm) maar ik vindt hem nog altijd wat hoog staan. Zou hier dezelfde 02-22 set onder gaan of wordt dit dan de 03-22? Mogelijk worden er andere dempers toegepast waardoor hier weer een ander type veer onder komt.

    Ik zal ook eens gaan navragen bij de dealer of anders bij Eibach.
     
  18. Antera

    Antera Forumguru Donateur VCDS support

    De verlaging van jouw auto is alleen door middel van andere veren de dempers blijven gelijk. Voor de 1.5 TSI staat nu alleen de E10-79-012-02-22. Ze hebben de 03 er nu uit gehaald zie ik :-)
     
  19. Gillezzz

    Gillezzz Lid

    Bedankt voor de positieve reacties. Nog steeds een tevreden rijder hier. Het wordt nooit een supersportieve auto maar het is een wereld van verschil met de originele veren.
     
  20. Geen problemen met zware last dat de auto te laag komt of zijn de veren progressiever dan de standaard veren?
     

Deel deze pagina