Eibach of MAD....

Hallo,

ik wil graag mijn nieuwe lease auto (ocII, greentech 1.6tdi amb.buss.li.)verlaagd hebben met 30mm. Ik wil hier de pegasus velgen 17" bij.

echter lees ik hier veel discussies over MAD of Eibach veren toepassen, maar kan nergens nou exact uithalen wat de beste/verstandigste keuze is.

ben bij twee dealers geweest en ook hier hoor ik twee verschillende verhalen. de een geeft aan dat ze enkel eibach veren monteren omdat dat de enige veren zijn waarbij fabrieksgarantie op onderstel/schokdempers gehadnhaaft blijft. en de andere dealer geeft aan dat ze standaard de MAD veren gebruiken en moet bij importeur navragen hoe het is zit met de eibach veren omdat hij die nog nooit gebruikt heeft... :mad:

wellicht dat jullie hier ook ervaring mee hebben?

alvast dank!!

Ik heb mijn Octavia door de dealer (Versluis in Zoetermeer) laten verlagen, en die hebben MAD veren gemonteerd.
Heb verder geen ervaring met Eibach veren, dus zou je niet kunnen vertellen of 1 van de 2 beter is.

na lang twijfelen tot zelfs het geheel annuleren van het verlagen vandaag toch definitief de eibach prokit 30mm besteld!

zodra ik aantal km's erop heb zitten laat ik zeker mijn ervaring weten!!

bedankt voor jullie ondersteuning.

D

Deleted member 1943

Jaja de kogel is bijna door de kerk.
Morgen wordt ik teruggebeld door een maatje van mij die in het bezit is van een corrado. Hij gaat zaterdag heel nieuw verlagingsset halen en helpt mij waarschijnlijk ook aan een verlagingsset.

kortom die van mij gaat hoogswaarschijnlijk ook naar beneden:D:D:super:
info volgt

D

Deleted member 1943

even een update!!

ik ga definitief naar beneden met me fabia 1
voor ong 40 en achter ong 30 mm. Het setje is als het goed is Eibach of Apex.
Van de winter ga ik ze eronder zetten dus duurt nog eventjes maar zaterdag krijg ik het binnen.

D

Deleted member 1943

Gister me verlagingsveren binnengekregen voor een 1.4 16v.
Dit op aanraden van de zaak waar ik ze gekocht heb.

Ik wil hem namelijk voor 4 en achter 3 cm naar beneden. Het set is alleen 3 om 3 verkrijgbaar. Door een set van een lichtere auto te nemen zakt hij voor meer in de vering door de zwaardere motor.

Het set is van Eibach.

Zodra ik ermee ga beginnen maak ik foto's
je ziet ze hier.

D

Deleted member 1943

aankomende week (mits t een beetje beter begaanbaar is) laat ik eerst mijn draagarmrubbers en motorsteun rubbers vervangen. Aankomende week ook de auto verlagen want werken kunnen we nu toch niet.

Weet iemand of dat er van die kunststof strips zijn voor een fabia die je onder je voorbumper monteerd?

D

Deleted member 1943

draag arm rubbers vervangen en 1 motorsteun. volgende week laat ik de andere motorsteun vervangen en ze verlagen hem gelijk voor me, dan hoef ik zelf niet te pielen in een koude loods

D

Deleted member 1943

IK GA HEM ZO HALEN:super: verlaagd en hij moet weer super lekker rijden door de draagarmrubbers en de motorsteunrubbers die vervangen zijn:grin:

Hetzer

Forumguru
Nou nu maar wachten op de foto's dan, alvast veel pelzier met het rijden, en de wegligging zal super zijn!!

D

Deleted member 1943

Hij ligt zeker lekker op de weg allen wel ff wennen bij de hobbels:D

het is jammer dat nu me standaard velgen eronder zitten met winterbanden:smirk:

ff kijken als het beter weer wordt om ff die andere velgen eronder te doen.

D

Deleted member 1943

excuses voor het feit dat er nog geen foto's zijn. Dit komt omdat ik helemaal niet tevreden ben over de voorvering en het anders gemaakt moet worden. Ik heb er een verlagingset onder laten zetten van een 1.4 benzine motor, dit omdat ik hem voor iets meer wou laten zakken dan achter. Nu kan ik niet normaal meer rijden. Ongeveer bij elke steen die maar iets scheef ligt zit mijn voor vering helemaal onderin en aan de achterkant is er niks aan de hand. Ik ga morgen bellen naar de garage of ze twee voor veren kunnen bestellen voor een 1.9 tdi. dit motorblok is veel zwaarder en dan moet het hopelijk wel goed wezen.

ik zal jullie op de hoogte houden.

D

Deleted member 1943

zo afgelopen zaterdag me auto weer opgehaald met de juiste set verlagingsveren eronder. Nu helemaal blij!!! hij ligt zo lekker strak in de bochten.

foto's met winterbanden volgen snel.

D

Deleted member 1943

Ehm hier zijn ze dan. t Duurde allemaal ff wat langer excuses daarvoor.

De foto's met winterbanden+velgen:
SDC10989 1.jpg SDC10990 1.jpg SDC10987 1.jpg SDC10988 1.jpg
Zo zag het eruit zonder verlaging:
162.jpg
Hopelijk kunnen snel de zomervelgen er weer onder. Daar ben ik zelf ook erg benieuwd naar:D

mvg stefan

Bovenaan Onderaan