Eibach of KW?

ertromp

Forumguru
Op ons forum is veel terug te vinden over verlagen echter ook veel oude info.
In de recentere posts zie je vaak het fabrikaat Eibach of KW terug.
Wat ik als leek al zie is dat er systemen zijn met alleen veren of compleet veren en dempers die instelbaar zelfs zijn.
Natuurlijk besef ik me dat er een budget aan hangt.

Maar voor degenen die hun auto verlaagd hebben: welk systeem / fabrikaat heb je gekozen en wat is je overweging geweest en kun je van je eigen systeem ook 1 nadeel benoemen?

Deze vraag komt voort uit interesse naar 1 van deze systemen.

eddiea

Forumguru
Kw var 1. Had eerst standaard sportonderstel met h&r veren maar dit was het net niet. Nu ook nog niet maar dat heeft meer met mijn tik te maken. Rijdt prima en goed comfortabel.

CDK

Forumguru
@ertromp, ik heb gekozen voor KW en wel de streetcomfort versie, nadelen heb ik niet, voordelen wel, namelijk optisch ziet het er goed uit en het is nog steeds lekker comfortabel, de demping is net als de rijhoogte aan te passen.

greetz Corné

ertromp

Forumguru
@Corne Die demping aanpassen: ik zie foto's van dergelijke systemen waar je met een sleutel je demper verstelt. Is dit makkelijk te doen en hoe vaak heb jij je demping verstelt?

CDK

Forumguru
als je beschikt over een brug is het te doen, maar die heb ik niet, heb er nog nooit aan gesleuteld, demping staat in het middengebied, niet te slap en niet te stug, de hoogte achter staat hij bij max omlaag, maar zou nog meer kunnen als ik de stelpotjes zou laten verwijderen. aan de voorkant zou ik nog 3cm kunnen zakken, maar ik vind het prima zo. oogt goed en rijd goed

eddiea

Forumguru
Daar weet ik het antwoord ook op hoor! Ik denk dat in 99% die knop maar 1x gebruikt wordt en dat is bij montage.

Der Einser

Forumguru
@ Corne: bedoel je dat je de hoogte kunt instellen of bedoel je ook de hardheid (demping) ?
Ik dacht namelijk dat de streetcomfort alleen in hoogte versteld kon worden.

Der Einser

Forumguru
Ik heb KW variant 1. Dat is een schroefset.
Waarom?
Ervaringen uit het verleden. Toch wel gebleken dat deze setjes kwalitatief zeer goed zijn. Vele malen beter dan menig ander fabrikant. Niet voor niets een A-merk, dat veel gebruikt wordt in de racerij,
Verdere argumenten, zeer goede looks door eenvoudig te verstellen (ondanks dat je dit zelden tot nooit doet)
zeer goede wegligging, comfortabele demping en vering en gewoon lekker strak in de bochten.
Oh,.. en had ik al gezegd The Looks :)

Argument voor je vrouw: grappig in paars / gele kleur :D

Nadeel: prijs (maar dat is ook relatief, voor kwaliteit betaal je nu eenmaal)

Alternatief 1: Koop een 2e hands set op Ebay
Alternatief 2: H&R, Bilstein + Eibach

ertromp

Forumguru
Uit de posts zie ik dat een schroefset dus instelbaar is. Alleen is me niet duidelijk wat is instelbaar?
-Demping
-Hoogte
Of Hoogte en Demping?

Off topic: goede van die kleur! Dat paars krijg ik er thuis wel doorheen :D

Der Einser

Forumguru

CDK

Forumguru
goed ingelezen heren :) zo'n streetcomfort setje is lang zo gek nog niet hoor als je niet ultra laag wil ;)

Bovenaan Onderaan