Ik ben net voor de kerstvakantie bij een tuner geweest voor het softwarematig dichtzetten van de EGR-klep op mijn Skoda octavia cr 1.6 tdi van bouwjaar 2010. Sindsdien heb ik problemen met de roetfilter / uitlaatgassen.
Net een week later (max 200km) kwam er enorm veel witte(lichtblauw) rook uit en brandde het lampje van de roetfilter. Dan ben ik een eind gaan rijden op de autostrade met af en toe hoge toeren. Het lampje bleef branden. Daarna naar een garage geweest en handmatig laten regenereren. Probleem opgelost...Na een tijdje (200 km) weer even witte rook en lampje roetfilter. De motor draaide niet soepel, stotterde wat, het lampje ging uit en hij draaide weer gewoon.
Na wat speurwerk op het internet merk ik dat bij het regenereren van de roetfilter de EGR-klep blijkbaar nodig is.
Mijn vraag: kunnen jullie dit eens bekijken en me advies geven hoe dit kan opgelost worden?
Alvast bedankt!
Net een week later (max 200km) kwam er enorm veel witte(lichtblauw) rook uit en brandde het lampje van de roetfilter. Dan ben ik een eind gaan rijden op de autostrade met af en toe hoge toeren. Het lampje bleef branden. Daarna naar een garage geweest en handmatig laten regenereren. Probleem opgelost...Na een tijdje (200 km) weer even witte rook en lampje roetfilter. De motor draaide niet soepel, stotterde wat, het lampje ging uit en hij draaide weer gewoon.
Na wat speurwerk op het internet merk ik dat bij het regenereren van de roetfilter de EGR-klep blijkbaar nodig is.
Mijn vraag: kunnen jullie dit eens bekijken en me advies geven hoe dit kan opgelost worden?
Alvast bedankt!