Zwapp
Forumguru
Beste allemaal,
Sinds vorige week krijg ik regelmatig een storingsmelding tijdens het rijden, spiraal icoontje begint te knipperen in het instrumentarium en krijg de tekst engin fault in het maxidot.
Uitlezen geeft de volgende fout:
001025 - EGR System
P0401 - 000 - Insufficient Flow - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 290544 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 19:49:50
Freeze Frame:
RPM: 2079 /min
Speed: 105.0 km/h
Load: 0.0 %
Duty Cycle: 17.4 %
Duty Cycle: 95.1 %
Mass Air / Rev.: 305.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 485.0 mg/str
Het gebeurd hoofdzakelijk als ik 10min of meer 100km/h rijd, deellast dus en dus tijdens werken van de EGR.
Als ik een lange tijd harder of zachter rijd is er niks aan de hand, beetje jammer dat overdag nu net die snelheid de max is geworden
Qua prestaties van de motor merk ik er niks aan.
Ik vermoed dat als ik de EGR demonteer en schoonmaak ik wel weer even door kan, toch?
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik dit zomaar doen of moet na reiniging nog wat gekalibreerd of ingeleerd worden?
Ik heb via het internet een soort van how to gevonden om de EGR te demonteren maar toch wil ik jullie nog vragen voor tips want in deze how to moet de kleppendeksel gelicht worden en dat vind ik stiekem toch wat eng.
Het gaat om een 2.0TDi BMM motor.
Sinds vorige week krijg ik regelmatig een storingsmelding tijdens het rijden, spiraal icoontje begint te knipperen in het instrumentarium en krijg de tekst engin fault in het maxidot.
Uitlezen geeft de volgende fout:
001025 - EGR System
P0401 - 000 - Insufficient Flow - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 290544 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 19:49:50
Freeze Frame:
RPM: 2079 /min
Speed: 105.0 km/h
Load: 0.0 %
Duty Cycle: 17.4 %
Duty Cycle: 95.1 %
Mass Air / Rev.: 305.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 485.0 mg/str
Het gebeurd hoofdzakelijk als ik 10min of meer 100km/h rijd, deellast dus en dus tijdens werken van de EGR.
Als ik een lange tijd harder of zachter rijd is er niks aan de hand, beetje jammer dat overdag nu net die snelheid de max is geworden
Qua prestaties van de motor merk ik er niks aan.
Ik vermoed dat als ik de EGR demonteer en schoonmaak ik wel weer even door kan, toch?
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik dit zomaar doen of moet na reiniging nog wat gekalibreerd of ingeleerd worden?
Ik heb via het internet een soort van how to gevonden om de EGR te demonteren maar toch wil ik jullie nog vragen voor tips want in deze how to moet de kleppendeksel gelicht worden en dat vind ik stiekem toch wat eng.
Het gaat om een 2.0TDi BMM motor.