Eerste Skoda

TomDB

Lid
Hallo allen,

Allereerst gefeliciteerd met Max en zijn wereldtitel!
Ik (Tom) rijd sinds vorige week een (lease) Skoda Karoq (2020), 1.5 TSI DSG Sportline in grondverf grijs en met de zwarte 18" wieltjes. Lekker complete auto met wat mij betreft voldoende vermogen en bijna alle gewenste opties. Nog niet veel kilometers gemaakt maar de eerste indruk is goed. Komt goed van zijn plek, stabiel in de bochten, goede LED koplampen, fijne stoelen en de bediening van het systeem is geen puzzeltocht. Enige minpuntje dat ik tot nu toe heb is dat ik het idee heb dat ik ongeveer naar mijn knieën moet tijken om zien hoe hard ik rijd.
Hiervoor tijdelijk een Kia Ceed SW gereden. Ook prima auto maar de Skoda is toch aanzienlijk prettiger in gebruik. Vooral de panische rijhulpsystemen en de vele piepjes en alarmeringen van Kia gaan snel vervelen. De lane assist van Skoda snapt tenminste dat bij een dubbele doorgetrokken lijn de rechtse van de 2 aangehouden moet worden ipv de linkse.

Ik had sinds juni al een Skoda Octavia Combi 1.5 TSI Business Edition Plus DSG in Lava Blue in bestelling staan. Aangezien de verwachtte leverdatum al van december naar maart was opgeschoven en het waarschijnlijk nog later zal worden heb ik deze Karoq overgenomen van een collega.
Deze Karoq heeft bijna alle opties die ik bij de Octavia had aangevinkt, op head-up display, verwarmbaar stuurwiel en elektrisch bedienbare stoelen na. De stoelen met geheugenfunctie en head-up display mis ik wel een beetje maar de hogere zit van de Karoq en het wat sportievere karakter compenseren het gemis.


Groeten,
Tom
 
Bovenaan Onderaan