Eerste schade is al een feit.

Toby

Nieuw lid
Vandaag iemand gaan bezoeken in het ziekenhuis (gasthuisberg Leuven) in de nieuwe parkings zijn nu ook laadpalen voorzien dus ik mij geparkeerd aan een laadpaal en de batterij ondertussen maar vullen .
maar bij terug komst was de pret vlug over het klepje om het laadpunt af te dichten was verdwenen afgebroken afgereden of afgelopen maar het klepje is gewoon weg en geen briefje of telefoonnummer achtergelaten.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt of weet iemand wat de kosten ongeveer zouden zijn.
Jammer dat die persoon niks heeft laten weten hij of zij zou toch ook graag geweten hebben als ze het hun auto zou gebeuren.

Bijlagen

• f0fe75bd-958c-424e-a67d-c38293d11b4e.jpeg
    f0fe75bd-958c-424e-a67d-c38293d11b4e.jpeg
    194,4 KB · Weergaven: 131

SuperBeeb

Forumguru
Als de stekker nog vast zat en niet was beschadigd denk ik dat iemand je klepje heeft ‘geleend’ :confused:
Geluk bij een ongeluk: je stond niet in de garage bij t ziekenhuis in Nieuwegein

jesse_s93

Forumguru
Wat een raar verhaal @Toby en zonde! Dat kun je eigenlijk niet eraf rijden zonder ook de lader en laadpoort te beschadigen. Ik heb hieronder een overzicht opgenomen van alle onderdelen met bijbehorende nummers. Mocht alleen de laadklep "geleend" zijn, dan zou je die kunnen kopen en monteren.

1716839881035.png

leon-cupra

Forumguru
Gevalletje hybride/EV pesten. Jaloerse mensen die het niet kunnen hebben dat je met een dergelijke wagen rijdt en jouw wagen vandaliseren.

leon-cupra

Forumguru
Tuurlijk gebeurt dat @Tees.
De jaloersheid die soms tov EV/hybride rijders is leidt bij sommige tot dergelijke vandalismestreken. Al was het alleen al om het feit dat zij een geprivilegieerde parkeerplaats hebben. Op EV forums hoor je idd af en toe “bizarre situaties” dat het klepje plots op de grond ligt of weg is.

Kan ook puur vandalisme zijn natuurlijk. Zo een klepje is een gemakkelijk “doelwit” en om te herstellen ben je toch snel al wat geld kwijt.

Ja, want je zult zeerwaarschijnlijk het klepje moeten laten spuiten.. zoals vele kunststof delen worden die ongespoten geleverd

JeSko

Forumguru
Kan je geen camera beelden opvragen? Als de parking zo nieuw is zullen er vast camera's hangen. Wellicht is dit vandalisme idd.

Toby

Nieuw lid
Ja,inderdaad ik denk nu ook dat die persoon niet zo gesteld was op mijn wagen of iemand die zich steendood verveelde .
@ jesse_s93 hartelijk bedankt voor het delen van deze gegevens.
@ JeSko heb ik inderdaad aan de bewaking gaan vragen er hangen camera’s maar tevergeefs ze zeggen niks te zien .

EdK

Forumguru
Het is wat, vroeger werden de logo's van de wagens af gejat behalve bij de Lada en Skoda's ! Want ja wie wilde nu een Skoda logo ??
En nu jatten ze al de tank kleppen van een Skoda ????
Moet echt niet gekker worden !!!

Smeeuwis

Donateur
Balen zeg!

Ja ze jatten en slopen van alles. Daarom is er zelfs een accessoire voor Tesla's: de zogenaamde Karen-lock. Kennelijk zijn er in de USA boze mevrouwen genaamd Karen (hier in NL noemen we ze Gerda's) die je laadkabel gewoon lostrekken. En aangezien er op een Tesla geen laadkabelslot zit...

Daarom laat ik op mijn Enyaq de laadkabel vergrendeld blijven zolang de auto op slot is. Anders jatten ze die ook nog.

leon-cupra

Forumguru
@Smeeuwis hoe bedoel je? Als je aan het laden bent dat er mensen de kabel uittrekken? Kabel zit tijdens het laden gewoon vast. Krijg je zonder overdreven kracht er helemaal niet uit.

Smeeuwis

Donateur
Of is dat alleen bij die US aansluitingen zo? In Europa hebben ze natuurlijk een andere stekker, dat is waar…

EdK

Forumguru
Kabel zit tijdens het laden gewoon vast.
Laadpalen die wij bouwen met hun wcd's vergrendelen de stekker zodra je hem aanmeld met de pas en hij signaleert dat de stekker ook in auto zit gestoken !
Klopt dat verhaaltje DAN pas begint hij te laden...........

Smeeuwis

Donateur
Laadpalen die wij bouwen met hun wcd's vergrendelen de stekker zodra je hem aanmeld met de pas en hij signaleert dat de stekker ook in auto zit gestoken !
Klopt dat verhaaltje DAN pas begint hij te laden...........
Ja dat doet de mijne ook, en dan ook nog aan de auto tot ik hem ontgrendel. En toch ken ik inmiddels wel verhalen van dure kabels die 's morgens foetsie zijn.

EdK

Forumguru
JA @Smeeuwis in de praktijk is alles te slopen.
En die dure kabels die zijn wel duur maar de stekker vergrendeld niet, dat word gedaan door dat goedkope stopcontact met de motorvergrendeling.
En ja ik ga niet vertellen hoe het in elkaar zit, maar google er maar eens op !
Dan zie je hoe dat zit vastgeschroefd en wat voor materialen er worden gebruikt...
En ja dan begrijp je wel waarom ze gejat worden....
Blijven plastic kabels met koper er in !!! En ja als je de prijs weet voor oud koper ( gepeld ) per kilo........... tsja dan is het lekker verdienen als crimineel hieraan...

Bovenaan Onderaan