Eerste kennismaking nieuwe Passat (autoweek)

Bakkertje

Forumguru
Kun je van auto’s met een Belgisch kenteken de prijs niet opzoek zoals in Nederland?

Verder gaat mijn Passat nog niet weg die is me nog veel te dierbaar. Identiteit van de nieuwe is wat weg maar dat past ook wel weer bij de Passat, die is nooit echt uitgesproken geweest.
 

Fmoon

Forumguru
Jammer, in Nederland kan je alles mooi opzoeken. Zo vroeg mijn vader gister waarom de nieuwe Forester van Subaru zo duur is… nou er zit 22k aan BPM op!

Verschil dus met een R-Line scheelt niet zoveel tov Nederland.

@Eltjo, ik kocht in 2012 inderdaad een 1.8 TSI DSG Superb business (snel weggedaan toen er olie begon weg te sijpelen en de dealers er nog niet goed van wisten) met alles erop en eraan en die had toen een catalogus prijs van dik 45k al, en inderdaad in België was die een stuk goedkoper alsook de RS in 2014.
 

SuperBeeb

Forumguru
Los van de prijs, ik vind het design 3x niks.
Mijn (nu) oude Passat heeft strakke lijnen en een duidelijk smoel. Bij de nieuwe Passat (en de Tiguan) is alles erg afgerond en meer in lijn gebracht met de ID's. Niet mijn smaak :nono:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

SuperBeeb

Forumguru
Dan zou ik inmiddels ook aan het gladgelikte zetpil-design van de ID's gewend moeten zijn, wat dus niet zo is. En voor mode ben ik zeer ongevoelig, vraag maar aan mn zoons ;)
 

Tees

Donateur
Ik vind de nieuwe Passat ook niet erg mooi, idd een beetje te veel ID. Enige ID die ik écht mooi vind ik de ID.Buzz (gek genoeg), die is een mooie combi van modern en retro T1.

Edit: zie toevallig net dat ik dit 3/4 jaar geleden ook al vond, iig fijn dat ik consistent ben in m'n mening :tegek:
 

Smeeuwis

Donateur
Ik heb hem ook in levende lijve gezien nu, maar ik word er niet heel warm van. Dat bolle wat de ID's ook hebben spreekt me niet echt aan. Geldt ook voor de Tiguan en de Golf. Van een afstandje kan het aan de achterzijde ook een 308 of 508 zijn. De uitgaande was scherper en meer herkenbaar. Jammer, ook van die doorlopende led lichtstrepen voor en achter. Waar dat nou goed voor is...
 
Bovenaan Onderaan