Eerste keer skoda

Derooke

Forumguru
Hey iedereen.

Ik ben Kevin woonachtig in de Westhoek in België
Getrouwd en papa van 3 kids die op zoek was naar een nieuwe wagen.

Na al heel wat wagens te hebben gehad.
Was de laatste wagen, Volkswagen t-roc te klein geworden, (voor de rest een heel goeie wagen)(1kindje erbij )wat op 2 grote dochters van 8 en 9 jaar en een baby van ondertussen 6 maand (jongen)uitkomt.
Dus gevolg bij het laden van de buggy valt er niet meer naar het grootwarenhuis te gaan want er is geen plaats.
Ook op reis gaan (Oostenrijk) word dan wel heel moeilijk ivm bagage en die babystoel die enorme plaats inneemt . Dus qua comfort is dit niet goed vanachter.
Een aangezien we toch in het jaar en 6maand dat we de t-roc hebben 50.000 km hebben gereden zei m'n vrouwtje waarom geen plug in hybride (als je dan een nieuwe koopt waarom dan geen iets milieu vriendelijker model (ik rij 2400 euro benzine per jaar waarvan meer dan de helft afstanden van 10km max 20km)


Ik was in de eerste plaats een beetje van het gedacht meeeeh waarom geen diesel .

Maar goed ,het vrouwtje heeft 50procent van de beslissing in haar handen dus beginnen rondkijken wat voor ons een beetje redelijk betaalbaar was .

We kwamen uiteindelijk uit bij Kia(ceed SW phev) en Skoda superb combi iV
De Kia is super uitgerust en 7jaar garantie maar uiteindelijk alleen een beetje langer dan m'n huidige wagen en niet beter voor de passagiers achterin qua breedte)en qua (veer)comfort geen hoogvlieger(niet beter dan de t-roc). Ook is het voor mij geen echte phev. (Wil je airco of verwarming gaat de motor aan dus bijna nooit volledig ev mode) en de motor is maar 48kw ipv de Skoda die ergens in de 80 is geloof ik. Ook was er geen mogelijkheid om 120 te halen zonder de motor die aangaat

Maar na de rijervaring en voordelen qua inschrijven van beide wagens (geen biv en geen jaarlijkse tax in België) toch besloten om een Skoda superb combi iV te kopen.
Deze wagen is qua veercomfort en rijervaring top, geluidsniveau binnen is ook super. Een pluspunt is dat m'n verzekering alleen de verbrandingsmotor als aanrekenbare pk's ziet dus 156 of zoiets en niet de 218 zoals in de brochure.

Het is een ambition iV geworden met als optie de digitale cockpit . Het business pack.(gps en comfort qua stoelverwarming lendensteun en achteruitrijcamera) en een trekhaak en het kleur is lava blauw geworden.
Helaas enkel cruise control (geen automatische) het budget was op en wil me voor een wagen nu ook niet in de meserie doen gaan.

Besteld op 19 januari 2020 .
Verwachtte levering 10 september 2020


PS een ding waaraan ik niet uitgeraakt is , is deze wagen full led ? Of zitter er nog gloeilampen in. Er staat in de beschrijvingen led koplampen en led dagrijverlichting en lage functie led achterlicht maar op de foto's lijkt dit niet zo en online vind je alleen voorbeelden van matrix led uitvoering
Mvg

Kevin
 

Derooke

Forumguru
Ondanks dat het "skoda" is (wat de reputatie hier een beetje is ) voelt deze wagen toch heel degelijk gebouwd en geïsoleerd (beter dan de VW t-roc).
Mss een zaak van, onbekend is onbemind?
Schijnen betrouwbare wagens te zijn met weinig (grote) problemen volgens de dealer (het blijft wel een verkoper natuurlijk
 
Laatst bewerkt:

Jewepe

Forumguru
Welkom hier en vooral de kinderen zullen blij zijn met je keuze. Op de achterbank van een Superb is de ruimte gigantisch. En op vakantie zal je echtgenote erg blij zijn met de auto. Alle koffers met kleding, speelgoed, koelboxen en niet te vergeten pakken luiers passen gemakkelijk in de achterbak van de Superb. Een dakkoffer is niet nodig :jaja:
 

Derooke

Forumguru
Het gezin is de reden dat we deze wagen hebben uit gezocht. De motorisatie (phev) is volledig mijn keuze (vrouwtje kan door redenen niet rijden) de koffers met kleren zullen wel zakken met kleren zijn van de shoppingcentra .

Mvg
 
Bovenaan Onderaan