MarcoO2
Forumguru
tenminste, dat zegt de Telegraaf:
Skoda trekt maandagavond tijdens een besloten feestje ter gelegenheid van de IAA-autoshow het doek van de nieuwe Superb Combi. De wagen zal dan ook voor de eerste maal te zien zijn. Althans, dat was de planning van de Tsjechen. De eerste foto's van de stationwagon staan op internet.
De Combi breidt het programma van de Superb uit. Het is na de hatchback de tweede carrosserievariant. De Tsjechische autobouwer heeft hoge verwachtingen van de twee types. Opmerkelijk, want enkele jaren geleden besloot de toenmalige Volkswagen-baas nog om aan Skoda's topmodel geen vervolg te geven. De Superb was toen louter als vierdeurs sedan verkrijgbaar.
Maandagavond geeft Skoda de technische gegevens vrij. De Combi deelt het onderstel met de hatchback. De wielbasis is naar verluidt identiek. De achteroverhang zou iets zijn toegenomen. Daardoor heeft de stationwagon fors meer bagageruimte te bieden. Het is echter geen pakezel. De designafdeling heeft voor een afgeronde achterkant gekozen, wat hem tot een lifestyle combi maakt.
Begin 2010 arriveert de stationwagon op de Nederlandse markt.
bron: klik
Skoda trekt maandagavond tijdens een besloten feestje ter gelegenheid van de IAA-autoshow het doek van de nieuwe Superb Combi. De wagen zal dan ook voor de eerste maal te zien zijn. Althans, dat was de planning van de Tsjechen. De eerste foto's van de stationwagon staan op internet.
De Combi breidt het programma van de Superb uit. Het is na de hatchback de tweede carrosserievariant. De Tsjechische autobouwer heeft hoge verwachtingen van de twee types. Opmerkelijk, want enkele jaren geleden besloot de toenmalige Volkswagen-baas nog om aan Skoda's topmodel geen vervolg te geven. De Superb was toen louter als vierdeurs sedan verkrijgbaar.
Maandagavond geeft Skoda de technische gegevens vrij. De Combi deelt het onderstel met de hatchback. De wielbasis is naar verluidt identiek. De achteroverhang zou iets zijn toegenomen. Daardoor heeft de stationwagon fors meer bagageruimte te bieden. Het is echter geen pakezel. De designafdeling heeft voor een afgeronde achterkant gekozen, wat hem tot een lifestyle combi maakt.
Begin 2010 arriveert de stationwagon op de Nederlandse markt.
bron: klik