Eerste foto's Skoda Superb Combi

MarcoO2

Forumguru
tenminste, dat zegt de Telegraaf:

skoda_superb_combi__656635a.jpg



Skoda trekt maandagavond tijdens een besloten feestje ter gelegenheid van de IAA-autoshow het doek van de nieuwe Superb Combi. De wagen zal dan ook voor de eerste maal te zien zijn. Althans, dat was de planning van de Tsjechen. De eerste foto's van de stationwagon staan op internet.

De Combi breidt het programma van de Superb uit. Het is na de hatchback de tweede carrosserievariant. De Tsjechische autobouwer heeft hoge verwachtingen van de twee types. Opmerkelijk, want enkele jaren geleden besloot de toenmalige Volkswagen-baas nog om aan Skoda's topmodel geen vervolg te geven. De Superb was toen louter als vierdeurs sedan verkrijgbaar.


Maandagavond geeft Skoda de technische gegevens vrij. De Combi deelt het onderstel met de hatchback. De wielbasis is naar verluidt identiek. De achteroverhang zou iets zijn toegenomen. Daardoor heeft de stationwagon fors meer bagageruimte te bieden. Het is echter geen pakezel. De designafdeling heeft voor een afgeronde achterkant gekozen, wat hem tot een lifestyle combi maakt.
Begin 2010 arriveert de stationwagon op de Nederlandse markt.
skoda_superb_combi__656637a.jpg


bron: klik
 

Aiii

Lid
Zeker niet verkeerd, vindt hem zelfs mooier dan de twindoor (die ook niet bepaald lelijk is). Gaat zeker wel een topper worden in de leasemarkt. Dat staat wel vast.
 
:xyxthumbs: W O W :xyxthumbs:

.
.
Meer kan ik niet zeggen, ik ben volledig sprakeloos!
Wat een ongelovelijk mooie auto!
.
.
.
 

Fabia

† In Memoriam
Wauw!!!!!!!! Dat wordt een topper, zeker weten. Ik vind 'm veel mooier dan de sedan.
 

floris

Lid
ik vind het eigenlijk een beetje erg tegenvallen........tis net net een suberb met een 02 kontje
 

MarcoO2

Forumguru
Gelukkig maar... want de snuit van de S2 is mooier dan zijn kont, en bij de O2 Combi is het net andersom... dus wat mij betreft is dit the best of both worlds!
 

MarcoO2

Forumguru
En ook autoblog.nl heeft 'm (met dezelfde foto's). Wat nou! "Grijze muis met kont"!

Aanstaande maandag wordt deze mega-station aan een select groepje mensen voorgesteld, waaonder uw trouwe bloggers. Maar helaas voor Skoda, het internet is sneller.
Een paar weken geleden werden we allemaal keihard verrast toen Skoda ons deze teaser voorhield. Uiteraard zaten de diehard autoliefhebbers vanaf dat moment in grote spanning. Want hoe gaat ‘ie er nou uitzien, die megalomane lifestyle-combi. Welnu, u kunt nu weer opgelucht ademhalen want de eerste foto’s zijn binnen. Voor de specifieke gegevens over deze station moeten we wachten tot maandagavond, dan zal Skoda ons meer info verschaffen.
Aan de achterkant zien we dat het designteam duidelijk de overhand heeft gehad. Die loopt namelijk behoorlijk schuin af, iets wat steeds vaker voorkomt in dit segment. De totale lengte van de Superb Combi is volgens de laatste geruchten een stukje gegroeid. Verwacht dus nog meer beenruimte en nog meer laadruimte. Wie deze grijze-muis-met-kont in het echt wil aanschouwen kan hem binnenkort bewonderen in Frankfurt.
 

sitechris

Donateur
Ik ben niet zo weg van de achterlichten. Ze hadden die wat mij betreft meer op de Superb sedan moeten laten lijken. Voor de rest prima auto, als ik een ruime en kwalitatief goede station zou zoeken, dan is de Superb echt met afstand de nummer 1 keus. Maar dat geldt eigenlijk ook wel voor de sedan imo.
 

Michel

Forumguru
Dit zal ook wel eenzelfde succes worden als de Superb II. Die wordt ook al veel beter verkocht dan zijn voorganger. De Combi zal dit succes zeker nog verder gaan versterken.

Zelf vind ik hem op basis van deze foto's niet echt mooi. Die achterkant komt uit bepaalde hoeken wel erg massief over. In een aantal gevallen zie ik er ook weer de achterkant van een Fabia Combi II in, met name door die achterlichten. Maar goed, ik was ook sceptisch over de Superb II totdat ik hem voor het eerst in de showroom zag. Ik vind dat nu wel een fraai model, terwijl hele volksstammen nog steeds over die achterkant vallen.
 
Ik ben ook nog steeds blij dat ik de "sedanhatchback" heb besteld. De hoeveelheid liters die de combi méér heeft, valt erg mee. Dan vind ik de lijn van de sedan mooier. Maar oke, NL is een stationwagon-land, dus deze zal best minstens 40% van de verkopen gaan realiseren.:laugh:
 
Bovenaan Onderaan